  • 1. Data: 2004-02-12 13:46:36
    Temat: Pit 37, wspolne rozliczenie i zawieszona działalnośc gosp.
    Od: Sebastian Bialy <h...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pisze w imieniu kolegi, który dzisiaj wpadł do mnie przerażony, że urząd
    nie chce mu przyjąc zeznania. Ale po kolei:

    W roku 1996 jego ojciec prowadził działalnośc. Szło mu bardoz słabo,
    więc po roku zawiesił ją. Było to albo w grudniu 1996 albo w styczniu
    97. W między czasie dostał się na rentę, i od tamtego czasu nie
    uzyskiwał innych dochodów niż renta. Kiedy kończył działalność,
    powiedziano mu w US podobno, że najlepiej będzie ją zawiesić. Więc
    zawiesił.

    Mijały lata i działalnośc była cały czas zawieszona. Gdzies w roku 2000
    (chyba) postanowił się rozliczać współnie z żoną. Więc wypełniali
    wspólne rozliczenia z ulgami remontowymi itd.

    Dziś jak co rok poszedł do urzędu z pitem 37 i pani z okienka wrzasneła,
    że to jest niemożliwe, bo ojciec prowadzi działalność i nie może się
    rozliczyć wspólnie i że nie ma znaczenia czy zawieszona czy nie, nie da
    się i już.

    To co napisałem jest przekładem z wypowiedzi kolegi (pełnej strachu),
    więc może nie wszystko jest dokładnie, ale sytuacja jest gdzies tego typu.

    Pytanie mam następujące:

    1. Czy to prawda że nie może się rozliczyć wspólnie (moim zdaniem bujda,
    po przeglądnieciu archiwum i paru postów w tym temacie).

    2. Czy od roku 96/97 od kiedy zawiesił działalnośc miał obowiązek
    dokonać jakiś czynności ze swoją działalnością ? Pewnie 100x lepiej było
    by, gdyby ją po prostu zamknął, ale mam wrażenie, że zapomniał po prostu
    i się nie interesował. Czy przeoczył jakieś ważne przepisy i obowiązki
    dotyczące zawieszonych działalności ?

    3. Jesli zawalił sprawę, to na ile może liczyć kary (orientacyjnie ;) ?

    PS. Siedzie od godziny na groups.google.pl i staram się coś znaleźć
    podobnego ale jakoś mi nie idzie.

    PS2. Biedak nie używa netu więc o ewentualne szczegóły musze go dopytać.

    --
    Sebastian Bialy - h...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2004-02-12 14:26:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Feb 2004, Sebastian Bialy wrote:

> [...]
    >+
    >+ W roku 1996 jego ojciec prowadził działalnośc. Szło mu bardoz słabo,
    [...]
> [...]
    >+ że to jest niemożliwe, bo ojciec prowadzi działalność i nie może się
    >+ rozliczyć wspólnie i że nie ma znaczenia czy zawieszona czy nie, nie da
    [...]
    >+ Pytanie mam następujące:
    >+
    >+ 1. Czy to prawda że nie może się rozliczyć wspólnie (moim zdaniem bujda,
    >+ po przeglądnieciu archiwum i paru postów w tym temacie).

    Brakuje najważniejszej informacji: w jaki sposób się rozliczał ?

    Bo rozliczanie wspólne możliwe jest tylko na zasadach "ogólnych
    ogólnych", tj. nie można się wspólnie rozliczać jeśli jedna
    z osób ma dochody z ryczałtów (ew./karty) czy nowych "19%".
    Ponadto zmieniały się "domyślne zasady bycia podatnikiem".
    Niewykluczone że BYŁ ryczałtowcem lub wskutek niezłożenia
    informacji o wyborze KPiR ZOSTAŁ za ryczałtowca uznany.
    A wtedy przechlapane...

    >+ PS. Siedzie od godziny na groups.google.pl i staram się coś znaleźć
    >+ podobnego ale jakoś mi nie idzie.

    Szukaj "nie można wspólnie" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd