  • 1. Data: 2006-01-10 12:39:18
    Temat: [Płatnik] korekta RCA
    Od: "rootkit" <r...@g...pl>

    Nie wiem czy dobra grupa, ale nie wiedziałem gdzie napisać:

    Program Płatnik
    Mam korektę na RCA dla 1 ubezpieczonego. Czy muszę tworzyć cały zestaw
    dokumentów, czyli u mnie DRA+RCA+RZA, żeby to wysłać. Są to korekty za 1999
    rok, więc nie mam wogóle tych dokumentów w bazie, bo były wysyłane w formie
    papierowej.
    Jak stworzę RCA dla 1 ubezpieczonego i DRA to są błędy. Kwoty w DRA się nie
    zgadzają.

    pozdrawiam
    rootKit

  • 2. Data: 2006-01-10 12:59:21
    Temat: Re: [Płatnik] korekta RCA
    Od: "mgma" <m...@n...pl>

    Użytkownik "rootkit" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    formie
    > papierowej.
    > Jak stworzę RCA dla 1 ubezpieczonego i DRA to są błędy. Kwoty w DRA się

    Mój ZUS wymaga całego zestawu.

  • 3. Data: 2006-01-10 14:25:50
    Od: "..alda.." <a...@n...ijuz>

    Użytkownik "rootkit" napisał w wiadomości

    > Jak stworzę RCA dla 1 ubezpieczonego i DRA to są błędy. Kwoty w DRA się
    nie
    > zgadzają.

    Zrób cały zestaw. Inczej znów przyślą wezwanie o poprawki.
    poz.
    a.

  • 4. Data: 2006-01-10 15:30:36
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "..alda.." <a...@n...ijuz> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "rootkit" napisał w wiadomości
    > nie
    > Zrób cały zestaw. Inczej znów przyślą wezwanie o poprawki.

    Racja, ale dla pewności wyślij tylko RCA dla tego ubezpieczonego co
    poprawiasz i DRA (zaznaczasz, że tylko tego jednego poprawiasz), bo jak
    wyśliesz za wszystkich to możesz jeszcze coś schrzanić przy wprowadzaniu
    do kompa (np. pomyłka peselu, kodu itp) i znowu będą błędy..

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 5. Data: 2006-01-10 19:57:22
    Od: "gbur" <...@...pl>

> [...]
    > formie papierowej.
    > Jak stworzę RCA dla 1 ubezpieczonego i DRA to są błędy. Kwoty w DRA się

    Jeśli robisz korektę zeznania miesięcznego to wysyłasz pzornie cały zestaw,
    ale do wysyłki zaznaczasz tylko DRA i w twoim przypadku RCA. Jest to po to
    aby program nie wywalał ci komunikatu, że są błędy przy weryfikacji.
    Oszukujesz więc jakby program i wysyłasz tylko to co konieczne. Acha - nie
    musisz wysyłać wszystkich osób na RCA, ale tylko te błędnie wysłane.

  • 6. Data: 2006-01-10 23:36:53
    Od: "..alda.." <a...@n...ijuz>

    Użytkownik "gbur" napisał w wiadomości

> [...]
    > Oszukujesz więc jakby program i wysyłasz tylko to co konieczne. Acha - nie
    > musisz wysyłać wszystkich osób na RCA, ale tylko te błędnie wysłane.

    "Maniakalnie" polecam zrobić CAŁY zestaw;-)
    Kasa w DRA nie będzie się zgadzać z jednym RCA więc wróci do korekty bo nikt
    w Zusie nie będzie się zastanawiał o co tam biega ani domyślał się, czy
    reszta pracowników była dobrze wypełniona czy może zaszła pomyłka w DRA,
    albo przeliczał i porównywał z poprzednią wersją. Zrobić całość i spokój.
    Przerabiane i sprawdzone aż za dużo razy;)

    Druga rzecz: przed rozpoczęciem pisania korekty w [piszę z pamięci] w
    Ustawieniach trzeba zmienić okres rozliczeniowy na 1999r, i nie zapomnieć
    dobrze identyfikator wpisać.
    poz
    a.

    ps-a nie ma nigdzie grupy "płatnikowej" w kwestiach technicznych?:)

  • 7. Data: 2006-01-11 06:41:38
    Od: "Crump" <c...@p...onet.pl>

    Witam,
    ja miałam podobny problem i po odwiedzeniu Pani w ZUS-ie zrobiłam co
    następuje:
    -przede wszystkim złożyłam korektę RCA tylko za jednego ubezpieczonego.
    Oczywiście dołączyłam DRA, które uwzględniało wszystkich ubezpieczonych w
    danym miesiącu, tylko tam gdzie jest miejsce na wpisanie ilości załączników
    nie zaznaczyłam nic (wedle zaleceń Pani z ZUS-u)
    -po drugie zrobiłam tę korektę na piechotę - wypełniając ręcznie druki, żeby
    sobie nie mieszać w Płatniku, który chyba do takich korekt nie jest
    przystosowany (zresztą nie wiem do czego jest on przystosowany).
    Generalnie polecam telefon do ZUS-u i zapytanie konkretnej osoby podpisanej
    na zawiadomieniu o błędach o wyjaśnienie co należy zrobić. Inna sprawa, że z
    tymi obecnymi błędami z 1999 i 2000r nikt nie wie co zrobić i skąd się
    wzięły.
    Pozdrawiam i życzę wytrwałości z ZUS-em,
    crump