  • 1. Data: 2006-01-10 10:48:42
    Temat: Przejście na podatek 3% ???
    Od: "Marcin Michalski" <m...@o...pl>

    Witam
    Obecnie jestem Vatowcem i zamierzam przejść na podatek 3 %.
    Pewna księgowa poinformowała mnie że mogę zgłosić to w urzędzie skarbowym do
    20 stycznia, inna, że powinienem uczynić to do końca roku.
    Proszę o sprostowanie.

    Dziękuję i pozdrawiam

    Marcin Michalski

  • 2. Data: 2006-01-10 11:17:44
    Temat: Re: Przejście na podatek 3% ???
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Marcin Michalski wrote:
> [...]
    > Pewna księgowa poinformowała mnie że mogę zgłosić to w urzędzie
    > skarbowym do 20 stycznia, inna, że powinienem uczynić to do końca

    A po co przechodzić?
    Sprzedasz coś wg tej stawki, to tak opodatkujesz.
    (może jeszcze w załącznikach do ustawy coś się ostało na 3%)

    Ale Tobie chyba chodzi o zmianę sposobu opodatkowania
    podatkiem dochodowym?

  • 3. Data: 2006-01-10 15:49:49
    Od: "ShadowFiend" <g...@o...pl>

    > Ale Tobie chyba chodzi o zmianę sposobu opodatkowania
    > podatkiem dochodowym?

    To jest stawka podatku dochodowego 3%????
    Bosz... dlaczego ja nic o tym nie wiem... jak głupi oddaję co miesiąc
    państwu 19% dochodu...

    Pzdr

  • 4. Data: 2006-01-10 19:38:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ShadowFiend wrote:

    > To jest stawka podatku dochodowego 3%????
    > Bosz... dlaczego ja nic o tym nie wiem...

    Oczywiście żartujesz sobie.

  • 5. Data: 2006-01-10 20:48:29
    Od: Pszczółka <r...@a...wp.pl>

    Użytkownik ShadowFiend napisał:

    > To jest stawka podatku dochodowego 3%????
    > Bosz... dlaczego ja nic o tym nie wiem... jak głupi oddaję co miesiąc
    > państwu 19% dochodu...
    >
    > Pzdr
    Chyba chodzi o przejście z zasad ogólnych na ryczałt - do 20 stycznia
    składasz w US, ze zmieniasz sposób opodatkowania ( tylko sprawdz czy
    możesz, tzn czy nie przekroczyłeś limitu) i prowadzisz ewidencję przychodu.
    Pozdr

  • 6. Data: 2006-01-10 23:06:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Jan 2006, ShadowFiend wrote:

    > To jest stawka podatku dochodowego 3%????

    ...*formalnie* ryczałt ewidencjonowany jest podatkiem dochodowym
    płaconym za zasadach szczególnych :) - od przychodu.
    Takich ("dochodowych szczególnych") podatków jest więcej, np.
    ryczałt od odsetek, ryczałt od sprzedaży nieruchomości przed
    upływem 5 lat... wszystko "dochodowe" a od przychodu :]

    Przeczytaj choćby tytuł ustawy:
    "o zryczałtowanym podatku
    dochodowym..."

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2006-01-11 16:37:57
    Od: "ShadowFiend" <g...@o...pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości...

    > Oczywiście żartujesz sobie.
    no więc - nie... na śmierć zapomniałem o ryczałcie :P może dlatego, że dla
    wolnych zawodów jest on mocno niepłacalny ;]