  • 1. Data: 2004-09-23 09:29:04
    Temat: Podatek, a faktura z przedpłatą - trudna sprawa - proszę o pomoc
    Od: "Krzych_Warsz" <krzyart<spamik>@wp.pl>

    Witam !

    Mam następujący problem, dla mnie poważny, bo w przypadku zapłacenia podatku
    mogę mieć kłopoty z wykonaniem robót. Jestem głównym wykonawcą siedziby
    firmy, która jest inwestorem. Rozliczam sie z inwestorem w ten sposób, że po
    wykonaniu projektu i zatwierdzeniu go w urzędzie wystawiam fakturę na 15%
    inwestycji, tak jest w umowie i juz nic nie zmienię. Projekt, kosztuje około
    6% inwestycji więc jak wystawię fakturę na 15% to minus dla projektantów 6%
    zostaje 9%, a koszty budowy będę dużo później. Ponieważ jest to duża kwota
    więc zapłacę wysoki podatek i nie będę w stanie sfinansować dalszej budowy,
    która się rozpocznie później, bo nie będę miał pieniędzy, ponieważ będę
    musiał zapłacić podatek. Czy da się jakoś uczciwie z tego wybrnąć, nie wiem
    odroczyć podatek do czasu jak będą koszty budowy. Proszę radę

    Pozdrawiam
    Krzysiek