  • 1. Data: 2009-03-17 13:52:37
    Temat: Podatek belki - lokaty
    Od: "melon" <m...@w...pl>

    Witam,
    natrafiłem na stronkę http://lepszalokata.pl/ która to niby pozwala na
    obniżenie podatku Belki poprzez odpowiednie rozłożenie wolnych środków na
    kilka małych lokat. To niby pozwala na zmniejszenie podatku Belki.

    Jak to działa o ile w ogóle działa?

  • 2. Data: 2009-03-17 14:01:33
    Temat: Re: Podatek belki - lokaty
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 17 Mar 2009 14:52:37 +0100, melon napisał(a):

    > Jak to dzia?a o ile w ogóle dzia?a?

    Działa - jeśli odsetki są nie wyższe niż 2,49 zł, to ze względu na
    zaokrąglenia belki się nie płaci

  • 3. Data: 2009-03-17 14:21:36
    Od: Daniel Stalica <d...@s...info>

    melon pisze:
> [...]
    > obniżenie podatku Belki poprzez odpowiednie rozłożenie wolnych środków na
    > kilka małych lokat. To niby pozwala na zmniejszenie podatku Belki.

    Patrz na ofertę Alior Banku i jej lokaty nocnej, obecnie niestety 3,5%
    do ok. 26000 bez Belki... Jedyna zaleta to taka ze to cały czas ROR, bo
    oprocentowanie już niestety śmiesznie małe.

    --
    Blog: http://blog.stalica.info

  • 4. Data: 2009-03-17 14:24:56
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "melon" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > natrafiłem na stronkę http://lepszalokata.pl/ która to niby pozwala na
    > obniżenie podatku Belki poprzez odpowiednie rozłożenie wolnych środków na
    > kilka małych lokat.

    Strona na nic nie pozwala ani niczego nie zabrania. To po prostu taki
    kalkulator.
    Lokate i bank wybierzesz sobie sam, stosownie do regulaminow i
    oprocentowania.

    W kazdym razie to dziala.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-03-19 09:45:30
    Od: zymen <z...@d...pl>

    melon pisze:
> [...]
    > obniżenie podatku Belki poprzez odpowiednie rozłożenie wolnych środków na
    > kilka małych lokat. To niby pozwala na zmniejszenie podatku Belki.

    ponieważ jestem autorem w/w strony pozwolę sobie na wyjaśnienie:

    podatek Belki dla zarobionych odsetek jest liczony w następujący sposób:

    1. Zaokrąglana jest podstawa opodatkowania (czyli zarobione odsetki).
    2. Od zaokrąglonej kwoty liczony jest podatek, czyli zaokrąglona kwota *
    0.19
    3. Podatek się zaokrągla
    4. To co wyszło, się płaci.

    Jeśli zarobiłeś odsetek 2.49 to zaokrąglasz podstawę do 2 zł, podatek z
    tego powinien być 0.19 * 2 = 0.38, ale po zaokrągleniu wychodzi 0, czyli
    podatku nie płacisz. Podatek Belki = 0%.

    Jeśli zarobiłeś odsetek 2.50 to zaokrąglasz podstawę do 3 zł, podatek z
    tego powinien być 0.19 * 3 = 0.57, ale po zaokrągleniu wychodzi 1, czyli
    podatek wynosi 1 zł. Podatek Belki = 40%.

    Aplikacja pozwala dla odpowiednich parametrów lokaty oraz posiadanego
    kapitału wyliczyć, jak najrozsądniej rozdzielić swoje pieniądze, żeby
    zarobić najwięcej, płacąc np. tylko 13.35% podatku Belki, mimo, że
    inwestuje się 10tys zł.

    Najlepsze, że czasem da się wpłacić na kilka lokat sumarycznie mniej
    gotówki i zyskać więcej tylko i wyłącznie odpowiednio rozdzielając
    pieniądze, niż w przypadku umieszczenia całości gotówki na jednej lokacie.

    Ps. Jakby były jakieś uwagi/sugestie do kalkulatora, to bardzo chętnie
    wysłucham :-)

    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2009-03-26 07:43:36
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    zymen pisze:

    > Ps. Jakby były jakieś uwagi/sugestie do kalkulatora, to bardzo chętnie
    > wysłucham :-)

    Wywala się bez wpisanej minimalnej kwoty

    --
    Kiej wypiję flaszą wina - zaraz u mnie insza mina,
    i ochota do śpiewania wnet mnie bierze i do grania

  • 7. Data: 2009-03-31 12:25:41
    Od: zymen <z...@d...pl>

    \n pisze:

    > Wywala się bez wpisanej minimalnej kwoty

    Dzięki, zajmę się tym.

    pozdrawiam,