  • 1. Data: 2009-08-29 08:48:10
    Temat: Podatek dochodowy
    Od: "haccp-polska.pl" <i...@h...pl>

    Witam,
    Z racji prowadzonej działalności gospodarczej (doradztwo specjalistyczne
    ale nie ubezpieczeniowe) muszę często i gęsto płacić podatek dochodowy i
    VAT.
    Moje pytanie jest takie:
    1. Czy można odliczyć od podatku dochodowego koszt zakupu akcji na
    giełdzie lub udziałów w spółce?
    2. Czy można odliczyć od podatku VAT koszt zakupu akcji na giełdzie lub
    udziałów w spółce?
    3. Czy można odliczyć od podatku dochodowego i VAT koszt zakupu
    obligacji skarbowych?

    Czy gdybym dodatkowo zaczął prowadzić produkcję np. skarpet lub innych
    towarów to było by to dla mnie kosztem?

    --
    Pozdrawiam serdecznie
    Michał Cierpiałowski

  • 2. Data: 2009-08-29 09:17:50
    Temat: Re: Podatek dochodowy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "haccp-polska.pl" <i...@h...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Czy można odliczyć od podatku dochodowego koszt zakupu akcji na
    > giełdzie lub udziałów w spółce?

    Nie wiem jak z udzialami w spolce, ale ejsli chodzi o gielde, to jak
    najbardziej... Z tym ze nie od dochodu a od przychodu (jako koszt) i
    oczywiscie wylacznei od przychodow z gieldy (wszystko rozliczasz na PIT-38).
    Nie mozesz kosztow z gieldy odjac od przychodow z DG.

    > 2. Czy można odliczyć od podatku VAT koszt zakupu akcji na giełdzie lub
    > udziałów w spółce?

    Chyba zart. Co to ma wspolnego z VAT?

    > 3. Czy można odliczyć od podatku dochodowego i VAT koszt zakupu obligacji
    > skarbowych?

    jw.

    > Czy gdybym dodatkowo zaczął prowadzić produkcję np. skarpet lub innych
    > towarów to było by to dla mnie kosztem?

    Oczywiscie - to by bylo rozszerzenie istniejacej DG. Oczywiscie przychody
    tez zapewne by to byly.

    Pozdrawiam
    SDD