  • 1. Data: 2005-03-12 03:01:54
    Temat: Podatek dochodowy od zarobków zagranicą
    Od: "Grzegorz Mazur" <n...@g...cjb.ihateunwantedmail.net>

    Witam grupę!

    Mam pytanie dotyczące rozliczania się w Polsce jeśli zarabiam poza
    krajem... Opiszę może od początku...

    Od 1998 roku mieszkam w Holandii. Od paru lat (od 12.2000 konkretnie)
    pracowałem 8h / tydzień (jeszcze w czasie studiów), natomiast od
    sierpnia 2004 pracuję już w pełnym wymiarze godzin. Oczywiście podatki
    odprowadzam tutaj i wszystko gra. Ale jak to wygląda od Polskiej strony?
    W Polsce nie mam nawet NIPu, ale jestem nadal oficjalnie tam
    zameldowany. Oczywiście nie miałbym problemów z udowodnieniem mojego
    stałego pobytu w NL, jeśli byłoby to konieczne.

    Mógłbym sobie dalej tak żyć mając nadzieję, że polski fiskus mnie nie
    drapnie, ale zamierzam w lecie wrócić do Polski i przywieźć ze sobą
    samochód, który będę musiał sprowadzić (nie jest zarejestrowany na
    mnie). No i pewnie będą pytania, skąd mam pieniądze na samochód itd.
    itp.

    Czy obowiązuje mnie coroczne składanie PITa w Polsce? Ostatnio pytałem
    urzędnika w US, ale chyba mnie nie zrozumiał i założył, że nie jestem
    zameldowany na terenie Polski. Niestety w czasie kiedy wyjeżdżałem nie
    widziałem sensu wymeldowywania się (OIDP to nie można było się
    wymeldować bez meldowania się gdzie indziej, ale mogę się mylić) -
    wyjazd miał być na góra 2 lata...

    Jeśli ktoś mógłby to wyjaśnić, bo ustawa od podatku dochodowym od osób
    fizycznych jest dosyć enigmatyczna, nawet po kolejnym czytaniu.

    Pozdroofka!

    G.

    --
    "Jesteś takim kretynem że taboret by z tobą w szachy wygrał."

  • 2. Data: 2005-03-12 13:07:02
    Temat: Re: Podatek dochodowy od zarobków zagranicą
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Tak samo mają marynarze pracujący na statkach handlowych.
    Firma jest przykładowo izraelska, holenderska czy inna a bandera statku jest
    Bahama, St.Vincent lub Liberia.