  • 1. Data: 2005-01-11 09:29:49
    Temat: Podatek jest czy nie?
    Od: MS <w...@w...pl>

    Witam
    Mam szkółke krzewów i bylin wieloloetnich, ktore sam wytwarzam.
    Od kilka lat zajmuje sie sprzedażą takowych na targach. Zawsze było tego
    niewiele, ale w tym roku planuje powiekszyc dzialalnosc na wieksza
    skale.
    Mam pytanie, czy musze zalozyc dzialalnosc gospodarcza, lub firme aby
    odprowadzac podatki. Dodam, ze obroty w ciagu calego roku wyniosa ok 20
    000zl.
    Jak mam to prawnie zalatwic i gdzie ew. znalezc informacje na ten temat.
    Czy sa jakies ustawy, ktore okreslaja od jakich obrotow trzeba
    odprowadzac podatek?. Gdzie to mozna znalezc?
    Pozdrawiam
    MS

  • 2. Data: 2005-01-11 23:58:57
    Temat: Re: Podatek jest czy nie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Jan 2005, MS wrote:

    >+ Witam
    >+ Mam szkółke krzewów i bylin wieloloetnich, ktore sam wytwarzam.
    [...]
    >+ Mam pytanie, czy musze zalozyc dzialalnosc gospodarcza, lub firme aby
    >+ odprowadzac podatki.

    A może masz pojęcie jak ta działalność jest sklasyfikowana ?
    Z UoPDoOF:
    ++++
    Art. 2. 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    1) przychodów z działalności rolniczej, z wyjątkiem przychodów
    z działów specjalnych produkcji rolnej,

    2) przychodów z gospodarki leśnej w rozumieniu ustawy o lasach
    oraz ustawy o przeznaczeniu gruntów rolnych do zalesienia,
    ----

    Jeśli to "działy specjalne" wtedy owszem, załapiesz się na podatek
    - ale IMHO & AFAIK nie będzie to "typowa DG" (np. w rozporządzeniu
    ds. KPiR są *osobne* regulacje "rolnicze").
    A może... to nie "specjalne" :) (ja nie wiem).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)