  • 1. Data: 2003-03-12 22:36:41
    Temat: Podatek od Autocasco ?
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Dostanę z ubezpieczenia AC odszkodowanie. Naprawę samochodu
    będę mógł załatwić we własnym zakresie.
    Czy te pieniądze z AC to jest dochód do opodatkowania ?
    Czy muszę mieć na to .. hmm.. sam nie wiem - fakturę ?
    (czy wystarczy mi oficjalny kosztorys).
    A co z kosztami naprawy ? Jak ja to później wrzucę do PIT'a
    rocznego ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl
    NOWA PŁYTA - "Rainbow Of The Universe"

  • 2. Data: 2003-03-13 07:07:50
    Temat: Re: Podatek od Autocasco ?
    Od: Jano <m...@h...gula>

    EMPI napisał(a):

> [...]
    > (czy wystarczy mi oficjalny kosztorys).
    > A co z kosztami naprawy ? Jak ja to później wrzucę do PIT'a

    No chyba Cie pogielo - jaki dochod.
    Jak sam powiedziales to dostaniesz odszkodowanie - i to tylko za naprawe
    samochodu.
    A gdzie wyrownanie strat moralnych, uciazliwosci zycia codziennego przy
    braku samochodu, .... wymieniac dalej?
    A dlaczego nie przeszedl pomysl z opodatkowaniem odszkodowan ??
    Ano wlasnie - bo jesli odszkodowanie byloby przychodem to skladka na
    ubezpieczenie byloby kosztem - a tu bilans dla panstwa moglby wyjsc
    ujemny.

    --
    Pozdrowienia
    J.

  • 3. Data: 2003-03-13 07:16:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 08:07, Użytkownik Jano napisał:

    > No chyba Cie pogielo - jaki dochod.
    > Jak sam powiedziales to dostaniesz odszkodowanie - i to tylko za naprawe
    > samochodu.

    Alez nam tego roku obrodziło jasnowidzami. Prawdziwy wysyp...

    A gdzie jest napisane że samochód nie jest "na firmę"? Ha?

    Fakt że mowa o rozliczeniu w Pice rocznym o niczym nie świadczy -
    wystarczy poczytać pytania niektórych świerzo upieczonych przedsiębiorców.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-03-13 07:37:30
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > A gdzie jest napisane że samochód nie jest "na firmę"? Ha?

    No dobra, samochód jest na firmę :-) chciałem najpierw zapytać tak ogólnie.

    A teraz. Dostanę przelew na konto na podstawie kosztorysu
    (tj. nie zależnie ile faktycznie wydam na naprawę).
    Czy w takim razie mam tę kwotę wpisać do książki jako przychód
    (ten drugi - nie z tytułu sprzedaży i usług) ?
    A rachunki za naprawę normalnie w koszty ?
    (ew. kwestie VAT'u mnie nie dotyczą)

  • 5. Data: 2003-03-13 07:48:23
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 13-03-2003 08:37, Użytkownik EMPI napisał:
    > Hej !

    > No dobra, samochód jest na firmę :-) chciałem najpierw zapytać tak ogólnie.

    Problem w tym że w podatkach nie ma ogólnych odpowiedzi, każdy przypadek
    jest szczególny i jedna drobna róznica w stanie faktycznym powoduje
    diamtralna zmianę odpowiedzi.
    Np. w Twoim przypadku własnie.

    > A teraz. Dostanę przelew na konto na podstawie kosztorysu
    > (tj. nie zależnie ile faktycznie wydam na naprawę).
    > Czy w takim razie mam tę kwotę wpisać do książki jako przychód
    > (ten drugi - nie z tytułu sprzedaży i usług) ?
    Tak - to juz twój "przychód pozostały" w takiej kwocie jaką otrzymałes
    od ubezpieczyciela, w miesiącu otrzymania.

    > A rachunki za naprawę normalnie w koszty ?
    > (ew. kwestie VAT'u mnie nie dotyczą)
    Normalnie w koszty.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-03-14 06:51:21
    Od: Jano <m...@h...gula>

    Droga Maddy - dlaczego mnie obrazasz.
    Jesli samochod jest na firma to po co mistrz sie rozwodzi jak koszty
    naprawy wrzucic do PIT-a rocznego. Chyba tam wrzuca cale koszty na niego
    przypadające a nie rozbija tego po kawalku.
    Chyba obrodzilo poczatkujacymi przedsiebiorcami co to jeszcze nie czuja
    bluesa (a to wcale nie takie proste).
    Zresztą poczytaj cytat z przedmowcy i to co napisalas na koncu.

    Maddy napisał(a):

    > Fakt że mowa o rozliczeniu w Pice rocznym o niczym nie świadczy -
    > wystarczy poczytać pytania niektórych świerzo upieczonych przedsiębiorców.

> [...]

    PS. Tak Off-Topic - za ta "swierzosc" wypowiedzi to bym Cie .... - nie
    zebym sie czepial slowek - tak mnie troche porazilo.

  • 7. Data: 2003-03-14 19:56:10
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Musiałam przeformatowac bo użytkowanik jano jeszcze nie nauczył się
    poprawnie odpowiadać na posty...

    Dnia 14-03-2003 07:51, Użytkownik Jano napisał:
    > Droga Maddy - dlaczego mnie obrazasz.

    Uderz w stół...

    Maddy

    --