  • 1. Data: 2004-11-10 18:16:04
    Temat: Podatek od czynności Cyw-Praw - pytanie
    Od: Anna <a...@v...pl>

    witam!
    zamierzam kupić samochód, który stanowił będzie współwłasność ułamkową
    na 2 osoby (nie małżeńską). Czy w tym przypadku ten 2%-owy podatek
    zapłacą 2 osoby, czy jedna? jeśli dwie to po ile, a jeśli jedna to
    która? (określa się ją w umowie?)

    pozdrawiam
    Ania

  • 2. Data: 2004-11-10 18:28:24
    Temat: Re: Podatek od czynności Cyw-Praw - pytanie
    Od: "Slayer" <s...@m...bejbe>

    Użytkownik "Anna" <a...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > osoby, czy jedna? jeśli dwie to po ile, a jeśli jedna to która? (określa

    płaci jedna ze stron transakcji, obojętne która, osoba płacąca wypełnia się
    w części B1 deklaracji PCC-1, to co w umowie nie ma znaczenia, ewentualnie
    na podstawie zapiu w umowie można potem swoich roszczeń dochodzić w sądzie
    na drodze cywilnej, UeSu to nie interesuje

  • 3. Data: 2004-11-12 13:39:25
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Anna" <a...@v...pl> wrote in message
> [...]
    > na 2 osoby (nie małżeńską). Czy w tym przypadku ten 2%-owy podatek
    > zapłacą 2 osoby, czy jedna? jeśli dwie to po ile, a jeśli jedna to

    Rozumiem, ze dwie osoby kupuja samochod od jednej.
    Jesli tak to (i jest to wspolwlasnosc ulamkowa) to beda dwie deklaracje na
    polowe. W poz. 40 wpisujesz zakup 50% udzialu w samochodzie.

    I wtedy w sprawie zaplaty podatku musza dogadac sie 3 osoby (nabywcy i
    zbywca)
    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 4. Data: 2004-11-12 13:46:59
    Od: "Slayer" <s...@m...bejbe>

    Użytkownik "Piotr "Kazimierz" Kuźmiak" <u...@u...net>
    napisał w wiadomości

    > Rozumiem, ze dwie osoby kupuja samochod od jednej.
    > Jesli tak to (i jest to wspolwlasnosc ulamkowa) to beda dwie deklaracje na
    > polowe. W poz. 40 wpisujesz zakup 50% udzialu w samochodzie.

    eee, jest załacznik PCC-1/A...

  • 5. Data: 2004-11-12 15:52:06
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    "Slayer" <s...@m...bejbe> wrote in message
    > eee, jest załacznik PCC-1/A...

    PCC1/A bylby wlasciwy w przypadku gdyby istniala wspolwlasnosc łączna. Wtedy
    mozna powiedziec, ze te osoby kupuja wspolnie, a w przypadku gdy kupuja na
    wspolwlasnosc ulamkową to konieczne jest wypelnienie dwoch osobnych
    deklaracji PCC-1.

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856

  • 6. Data: 2004-11-12 16:11:42
    Od: "Slayer" <s...@m...bejbe>

    napisał w wiadomości

> [...]
    > mozna powiedziec, ze te osoby kupuja wspolnie, a w przypadku gdy kupuja na
    > wspolwlasnosc ulamkową to konieczne jest wypelnienie dwoch osobnych

    toś mnie pan zaskoczył ;-) , hmm , zgadza się, z tym że praktyka jest
    zupełnie inna...

  • 7. Data: 2004-11-12 16:24:09
    Od: Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak <u...@u...net>

    > toś mnie pan zaskoczył ;-) , hmm , zgadza się, z tym że praktyka jest
    > zupełnie inna...

    Ja wiem, ze praktyka jest inna, ale jak mawia moja rodzicielka: "Błędy
    trzeba naprawiac, a nie powielac" :)

    --

    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak
    GG 1213856