  • 1. Data: 2004-11-10 16:36:21
    Temat: Umowa o dzielo kontra urzad skarbowy
    Od: l...@b...org (szogun)

    Witam

    Chcialem zorientowac sie jak to jest z umowami o dzielo i podatkiem od
    nich?

    Sytuacja wyglada nastepujaco:

    normalnie jestem zatrudniony na pelny etat w firmie, gdzie codziennie
    pracuje, jednak czasem zdaza sie, ze wykonuje jakas prace zlecona, na
    podstawie umowy o dzielo.
    w umowie tej mam napisana kwote wynagrodzenia, i pod spodem jest
    rowniez sa rozne wyliczenia

    wynagrodzenie brutto
    kosztu uzyskania pr. (20%)
    potracona zaliczka podatku (19%)
    i na dole wynagrodzenie netto

    nigdy wczesniej tego nie robilem, i nie bardzo wiem jakie teraz
    formalnosci powinienem spelnic. tj.
    czy powinienem cos zaplacic US? czy moge sobie ta kwote odliczyc od
    zaplaconego podatku itp. ogolnie na co powinienem zwrocic szczegolna
    uwage, aby nie wpasc w bagno

    mam nadzieje ze dobrze opisalem o co mi chodzi, i nikim sie nie naraze
    z tytulu lenistwa w szukaniu rozwiazania.

    niestety dla mnie prawo podatkowe to czarna magia.
    dziekuje za pomoc
    pozdrawiam
    szogun

  • 2. Data: 2004-11-10 18:23:45
    Temat: Re: Umowa o dzielo kontra urzad skarbowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 10 Nov 2004, szogun wrote:
    [...]
    >+ wynagrodzenie brutto
    >+ kosztu uzyskania pr. (20%)
    >+ potracona zaliczka podatku (19%)
    >+ i na dole wynagrodzenie netto

    No OK.

    >+ nigdy wczesniej tego nie robilem, i nie bardzo wiem jakie teraz
    >+ formalnosci powinienem spelnic. tj.
    >+ czy powinienem cos zaplacic US?

    ...nie. To co wykazujesz na rachunku zamawiający ma obowiązek
    ci ZABRAĆ i oddać skarbówce :] - ON.

    >+ czy moge sobie ta kwote odliczyc od
    >+ zaplaconego podatku itp.

    Nie tak.
    Na koniec roku musisz dopilnować żeby dostać PIT-11 czy też
    PIT-8b. Na nim będą dane.
    Na PIT-36 będziesz miał "odpowiednie" rubruki do przepisania (ew.
    wpisania posumowanych kwot z kilku PIT-8b jeśli w kilku miejscach
    zarabiałeś !).
    Powpisujesz - i dochód ci się "sam doliczy" :> zaś podatek
    "sam odliczy" :) od "całości".
    Jak dochody masz duże to oczywiście przekroczysz próg i wskutek
    sumowania się dochodów z pracy i "dzieł" będzie trzeba dopłacić,
    ale to też ci "samo" wyjdzie :]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)