  • 1. Data: 2006-08-17 09:28:59
    Temat: Podatek od darowizny a powodzianie
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    Wczoraj w TV pokazali jak premier Lepper przywiozl 100 tys zl w gotowce
    (pobrane z konta partii Samoobrony)
    i "rozdzielil" je miedzy powodzian jakiejs tam dotknietej powodzia
    miejscowosci. Wiem tyle ile pokazano w TV, wiec nie wiem
    czy pieniadze zostaly przekazane jako darowizna gminie i gmina je rozdala
    powidzianom czy moze
    gmina uczestniczyla tylko w procesie rozdawania (lista mieszkanacow, zapisy
    itp) a premier Leeper
    sam obdarowywal mieszkancow.
    Interesuje mnie podatkowe zagadnienie tej darowizny, czy w przypadku takiej
    darowizny tzn. Leeper -> powodzianie
    nie nalezy sie jakis podatek wraz z drukiem PCC ? Jak to wyglada w przypadku
    darowizny Leeper ->gmina->powodzianie ?

    Daniel

  • 2. Data: 2006-08-17 13:07:54
    Temat: Re: Podatek od darowizny a powodzianie
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid>

    Daniel Chlodzinski wrote:
> [...]
    > darowizny tzn. Leeper -> powodzianie
    > nie nalezy sie jakis podatek wraz z drukiem PCC ? Jak to wyglada w przypadku

    Nie należy się, bo kwota indywidaulanej darowizny nie przekroczyła kwoty
    zwolnionej z podatku.
    Dlatego to właśnie lepper sam rozdawał je poszczególnym osobom, a gmina
    tylko przygotowała listę komu dać.
    Wszystko zgodnie z prawem.

  • 3. Data: 2006-08-18 21:18:21
    Od: metti <m...@b...pl>

    Szanowny/a Daniel Chlodzinski wklepał/a:

    > Wczoraj w TV pokazali jak premier Lepper przywiozl 100 tys zl w gotowce

    Whooooah, no to teraz ludziska porządzą...