  • 1. Data: 2004-07-03 14:03:10
    Temat: Podatek od darowizny czesci mieszkania
    Od: relaj <a...@p...onet.pl>

    Ponawiam post - może ktoś mi odpowie

    Moja zona otrzymala od swojego ojca 75% spoldzielczego wlasnosciowego
    mieszkania (od 98r byla wlascicielka 25%). Mieszkanie to sprzedalismy
    po uplywie ok. 11 miesiecy i kupilismy nowe mieszkanie (na wszystko sa
    akty notarialne). Na razie dosc nieoficjalnie urzad skarbowy
    poinformowal mnie o podatku, który musze zaplacic od otrzymanej
    darowizny (pisze "ja" bo pieniadze moje i zony to jedna kieszen)i stad
    rodzi sie pytanie - czy sie da i jak tego podatku uniknac. Moim
    swiatelkiem w tunelu jest:
    1. warunki mieszkaniowe (dosc latwo udowodnic, ze sprzedane mieszkanie
    odbiegalo standardem od normy)
    2. art4 ust.1 pkt 15 "Zwalnia sie od podatku [...] nabycie przez osoby
    zaliczone do I grupy podatkowej wlasnosci rzeczy lub praw majatkowych
    w drodze nieodplatnego zniesienia wspólwlasnosci" - darowizna 75%
    mieszkania jest forma ujednolicenia wlasnosci (zreszta wlasciwie
    ponaglana przez spóldzielnie, której nie pasowala wspólwlasnosc)

    Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie i z góry dziekuje za odpowiedz.