  • 1. Data: 2012-01-31 20:14:27
    Temat: Podatek od nagrody rzeczowej.
    Od: "Grzegorz Krakowczak" <g...@g...com>

    Witam!
    Mam pytanie odnośnie podatku od nagród rzeczowych.
    Czy jest jakiś próg, który mówi o tym aby podatek zapłacić?
    Np. Wygrałem sprzęt audio o wartości 319zł.
    Czy muszę uwzględnić to w zeznaniu podatkowym?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedź
    greg

  • 2. Data: 2012-01-31 20:28:10
    Temat: Re: Podatek od nagrody rzeczowej.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/31/2012 2:14 PM, Grzegorz Krakowczak wrote:
    > Witam!
    > Mam pytanie odnośnie podatku od nagród rzeczowych.
    > Czy jest jakiś próg, który mówi o tym aby podatek zapłacić?

    Jest prog, ktory mowi kiedy podatek nie zapłacić.

    760 lub 2280, zalezy od tego jaka loteria.

    > Np. Wygrałem sprzęt audio o wartości 319zł.

    http://isip.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU1991080
    0350
    sciagnij sobie tekst ujednolicony i poszukaj słowa "wygran" a wszytko
    bedzie jasne. Wystepuje tylko w kilku miejscach.

    Ale czytaj dalej.

    > Czy muszę uwzględnić to w zeznaniu podatkowym?

    Zdecydowanie nie.

    Podatek jesli sie nalezał i tak był zryczałtowanych i wynosił 10% wartosci.
    Za pobor podatku odpowiedzialny byl organizator konkurus, wiec przed
    wydaniem nagrody powinien wziac od ciebie 31 zl i 90 gr.
    Bez tego nie miał prawa ci wydać nagrody.

    Jesli tego nie zrobil to
    a) podatek sie nie nalezał ze wzgledu na zwolnienie
    b) zapomnial i jeszcz sie zglosi
    c) nagroda bylo radio i 40 zl, ale nie zwrociles uwagi, ze kasy nie
    dostałeś. Po prostu poszla na podatek.

    w zadnym z powyszych przypadkow ciebie nie obchodzi co sie stało z
    podatkiem.

  • 3. Data: 2012-01-31 20:57:01
    Od: Grzegorz Krakowczak <g...@g...com>

    > w zadnym z powyszych przypadkow ciebie nie obchodzi co sie stało z
    > podatkiem.

    Serdecznie dziękuję za mega szybką i rzetelną odpowiedź.
    greg