  • 1. Data: 2002-02-16 00:57:30
    Temat: Podatek od pierwszej rejestracji samochodu.
    Od: "Jacek Cichopek" <h...@n...net>

    Czy ktos z szanownych Grupowiczow wie cos na temat zamiarow wprowadzenia
    dodatkowego podatku placonego przy pierwszej rejestracji samochodu? Mialby
    on uniemozliwic sprowadzanie do Polski aut uzywanych. Slyszalem, ze mialby
    taki podatek byc wprowadzony od poczatku marca. Prosilbym o informacje na
    ten temat.
    Pozdrowienia........Jacek Cichopek

  • 2. Data: 2002-02-18 09:19:20
    Temat: Re: Podatek od pierwszej rejestracji samochodu.
    Od: Przemek <p...@v...edu.pl>

    Witam
    Dlaczego uniemozliwic ? po prostu podniesc "delikatnie" koszt sprowadzeni
    auta...
    Przemek

  • 3. Data: 2002-02-18 14:47:23
    Od: "waldemar" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <p...@v...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Witam
    > Dlaczego uniemozliwic ? po prostu podniesc "delikatnie" koszt sprowadzeni
    > auta...

    Nie rozumiem tylko po co? Przeciez ze sprowadzanych aut wplywa do budzetu
    kasa w postaci akcyzy, Vatu. A jak auta te beda jezdzic po polskich drogach
    to i wplynie akcyza ze sprzedazy paliwa do tych samochodow. Nie rozumiem
    wiec dlaczego ktos podnoszac akcyze lub inne oplaty na importowane auta chce
    zarznac kure ktora znosi zlote jajka.
    Nie przekonuje mnie argument ze zlom wjezdza do Polski. Kupujac tam 10
    letniego np. jakiegos dostawczaka auto to jest w lepszym stanie technicznym
    jak nasz 5 letni polonez dostawczy /pickap/
    Nie przekonuje mnie rowniez argument taki ze nalezy chronic polski przemysl
    samochodowy. Jesli ten polski przemysl samochodowy nie wytrzymuje
    konkurencji zachodniego to zadne decyzje administracyjne nie uzdrowia go.
    Jak wejdziemy za 2-3 lata do UE to wszystkie i tak stworzone bariery importu
    aut znikna. Wiec niech lepiej teraz juz producenci polonezow i innych
    badziewi przyzwyczajaj sie do tego niz pozniej spotka ich ogromne
    rozczarowanie
    --

    <<<<<<<Pozdrawiam waldi >>>>>>>
    www.akwarium.any.pl

  • 4. Data: 2002-02-18 17:55:30
    Od: "Jacek Cichopek" <h...@n...net>

> [...]
    > to i wplynie akcyza ze sprzedazy paliwa do tych samochodow. Nie rozumiem
    > wiec dlaczego ktos podnoszac akcyze lub inne oplaty na importowane auta
    nie chodzi o zarzniece kury znoszacej zlote jajka, tylko o ratowanie czegos,
    czego nie ma czyli olskiego przemyslu "pseudomotoryzacyjnego"
    pozdr...........jacek.