  • 1. Data: 2002-02-15 20:05:28
    Temat: koszty roku 2001 czy 2002?
    Od: "alug" <a...@p...gazeta.pl>

    Witam,

    Jak nalezy zaksiegowac faktury wystawione w styczniu ale dotyczace np.
    zuzycia wody za m-c grudzien?
    Wystawca nie jest MPGK; tzn. wystawca refakturuje. (nie wiem czy ma to
    jakies znaczenie..)
    IMHO ksieguje sie w kpir koszty do 2001 r. a VAT do rejestrow styczniowych,
    z pominieciem ksiazki? Dobrze mysle?
    Czy mozna wszystko wrzucic w koszty w styczniu?

    z gory dziekuje za odp.
    alug

  • 2. Data: 2002-02-15 21:25:18
    Temat: Re: koszty roku 2001 czy 2002?
    Od: "Kiciek" <m...@d...pl>

    Użytkownik "alug" <a...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    styczniowych,
    > z pominieciem ksiazki? Dobrze mysle?
    > Czy mozna wszystko wrzucic w koszty w styczniu?

    Nie mozna wrzucic w koszty w styczniu faktur na ktorych jest napisane ze
    koszty dotycza roku 2001. Koszty nalezy ujac w 2001. Z kolei VAT ujmujesz w
    miesiacu wystawienia faktury, badz w miesiacu wynikajacym z terminu zaplaty
    jezeli sa to faktury za wode, telefon, cieplo, etc. (za media oraz
    telekomunikacje i inne przewidziane ustawa o VAT).