  • 1. Data: 2009-06-23 12:40:22
    Temat: Podatek od sprzed mieszk (ryn wtórny)
    Od: "Negatyw" <n...@t...pl>

    Witam
    Około rok temu, sprzedałem mieszkanie (rynek wtórny). Złożyłem do US pismo, iż
    pieniążki zarobione wskutek tej transakcji - przeznaczę na zakup nowej
    nieruchomości. Mam na to 2 lata od daty aktu notarialnego.

    W międzyczasie straciłem pracę. Wraz z żoną (wspólnota majątkowa), staramy się o
    kredyt. Okazało się, że nasza zdolność kredytowa - SPADŁA i spada (bankowe
    tendencje rynkowe) z tygodnia na tydzień. Nie mamy więc (póki co) szans na
    kredyt - a więc i na zakup mieszkania.

    Rodzi się więc lęk, że mogę nie zdążyć przed upływem 2 lat z zakupem nowego
    mieszkania. Wtedy będę musiał zapłacić podatek + (jak znam życie) ODSETKI.
    Jakiego rzędu są to odsetki? Czy warto zapłacić ten podatek szybciej, czy czekać
    na lepsze czasy i znalezienie pracy - na zasadzie MOŻE ZDĄŻĘ...?

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl