  • 1. Data: 2009-06-22 12:09:24
    Temat: jedna firma, dwa konta w roznych bankach, mozna tak?
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    witam,
    czy prowadzac dg jako jednooosobowa firma na ryczalcie, moge miec dwa konta
    bankowe? czy obydwa trzeba zglaszac do skarbowego? sprawa ma sie tak, ze mam
    obecnie konto w banku, gdzie jesli nie ma obrotow nie pobieraja oplat, do
    tej pory transakcje byly racej gotowkowe, ale ostatnio mam coraz wiecej
    przelewow.
    chcialbym otworzyc konto w mbanku, ale jednoczesnie uniknac latania po
    urzedach i zmian numerow konta. czy ,moge miec stare konto jako glowne itp.
    a korzystac z nowego?

    --
    Pozdrawiam,
    Michał

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4177
    (20090622) __________

  • 2. Data: 2009-06-22 12:59:04
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Michał" <gg:2200099@mail.pl> napisał w wiadomości
    > witam,
    > czy prowadzac dg jako jednooosobowa firma na ryczalcie, moge miec dwa
    > konta bankowe?

    heh, ja wlasnie otwieram 6 wiec mozna :)

    > czy obydwa trzeba zglaszac do skarbowego?

    do US tak, do ZUS nie

    --
    http://sklep.wielobranzowy.eu - sprawdź jak tanio!
    http://dumpingowiec.pl - program do faktur/paragonów/rachunków za 29,99

  • 3. Data: 2009-06-22 13:02:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 czerwiec 2009 14:09
    (autor Michał
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h1ns91$md4$1@inews.gazeta.pl>):

    > chcialbym otworzyc konto w mbanku, ale jednoczesnie uniknac latania po
    > urzedach i zmian numerow konta. czy ,moge miec stare konto jako glowne
    > itp. a korzystac z nowego?

    Zastanów się nad Aliorem. mBank nieco od niego odstaje na gorsze. Osobiście
    mam mBank i zastanawiam się nad zmianą. Skoro już masz zmieniać, to nie ma
    co się zastanawiać wg mnie, Alior tańszy i ma lepsiejszy system (np.
    wyszukiwanie wg kontrahentów).

    --
    Tristan

  • 4. Data: 2009-06-22 13:50:06
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

> [...]
    > mam mBank i zastanawiam się nad zmianą. Skoro już masz zmieniać, to nie ma
    > co się zastanawiać wg mnie, Alior tańszy i ma lepsiejszy system (np.

    dzieki za informacje, szczerze mówiąc nie przyglądałem się za bardzo
    ofertom, a w mbanku o ile pamiętam było wsystko za darmo a tam tez mam
    prywatne:) obroty na koncie beda dosc male pewnie kilka tys miesiecznie, a
    saldo pewnie przewaznie zerowe - wplata od klienta i od razu wyplata:) tak
    czy inaczej zerkne do aliora,
    pozdrawiam
    michal

  • 5. Data: 2009-06-22 14:13:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 czerwiec 2009 15:50
    wasz znak: <h1o262$kg2$1@inews.gazeta.pl>):

    > dzieki za informacje, szczerze mówiąc nie przyglądałem się za bardzo
    > ofertom, a w mbanku o ile pamiętam było wsystko za darmo a tam tez mam
    > prywatne:)

    No jak masz prywatne, to kwestia zastanowienia się. Bo w mBanku przelewy są
    płatne, w Aliorze nie. I mBank ma MSZ gorszy system transakcyjny, zwłaszcza
    teraz, jak go skopali ekstremalnie z wyglądem i logiką, a nie dołożyli
    podstawowych operacji, jak szukanie wg kontrahentów czy Generowanie
    Poprawnego CSV.

    W Aliorze konto osobiste kosztuje 3zł miesięcznie, a firmowe darmowe jest.
    w mBanku osobiste jest darmo, ale przelewy kosztują z biznesowego. Więc jak
    się robi 3 przelewy miesięcznie, to Alior wychodzi tak samo.

    > obroty na koncie beda dosc male pewnie kilka tys miesiecznie, a
    > saldo pewnie przewaznie zerowe - wplata od klienta i od razu wyplata:)

    No to jak często, to taniej Alior, bo każda wypłata to 1zł. Ale Alior-mBank
    nie poleci online oraz darmowych jest chyba 20 przelewów miesięcznie. Ale
    to i tak o 20 więcej niż mBank.

    > __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur
    > wirusow 4177 (20090622) __________

    A po co to dołączasz?

    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    Reklamom mówimy stanowcze nie.

    --
    Tristan

  • 6. Data: 2009-06-22 14:49:48
    Od: "Michał" <gg:2200099@mail.pl>

    > A po co to dołączasz?

    > Reklamom mówimy stanowcze nie.

    Samo sie dołączało, zaraz zrobie jakas korekte ustawien,
    pozdrawiam
    Michał

    __________ Informacja programu ESET Smart Security, wersja bazy sygnatur wirusow 4178
    (20090622) __________

  • 7. Data: 2009-06-22 15:46:34
    Od: Maciek <f...@e...one.nospam.pl>

    Michał wrote:

> [...]
    > wirusow 4178 (20090622) __________
    >
    > Wiadomosc zostala sprawdzona przez program ESET Smart Security.

    Nie zrobiłeś!

    --
    Maciek

  • 8. Data: 2009-06-22 17:23:29
    Od: <s...@a...pl>

    > No to jak często, to taniej Alior, bo każda wypłata to 1zł. Ale Alior-mBank
    > nie poleci online oraz darmowych jest chyba 20 przelewów miesięcznie. Ale
    > to i tak o 20 więcej niż mBank.

    A może VW Bank? 36zł rocznie za token, przelewy bez opłat.

  • 9. Data: 2009-06-22 18:19:05
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 22 czerwiec 2009 19:23
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <h1oemf$lv0$1@news.onet.pl>):

    > A może VW Bank? 36zł rocznie za token, przelewy bez opłat.

    No to zależy ile się przelewów trzaska i czy się lubi tokeny. Ja osobiście
    nienawidzę do bólu. Nie po to targam telefon, żebym jeszcze token targał.

    --
    Tristan

  • 10. Data: 2009-06-23 08:26:04
    Od: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>

> [...]
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <h1ns91$md4$1@inews.gazeta.pl>):

    > Zastanów się nad Aliorem. mBank nieco od niego odstaje na gorsze.

    VW bank, tylko najpierw otworz osobiste, wez darmowy token i dopiero jak go
    bedziesz posiadac, otworz firmowe, masz wtedy za darmo,
    oprocentowane i z darmowymi (wszystkimi) przelewami