  • 1. Data: 2006-04-30 07:48:02
    Temat: Podatek od sprzedazy monitora?
    Od: "Komak" <k...@j...pl>

    Witam
    nie wiem czy to dobra grupa ale zapytam:

    kupiłem monitor za 1300zł ktory mi się nie spodobał i po tygodniu
    sprzedałem go za 900zł czy muszę zapłacić podatek ???

    Komak

  • 2. Data: 2006-04-30 09:11:51
    Temat: Re: Podatek od sprzedazy monitora?
    Od: "pb78" <p...@N...pl>

    > kupiłem monitor za 1300zł ktory mi się nie spodobał i po tygodniu
    > sprzedałem go za 900zł czy muszę zapłacić podatek ???

    Musisz zapłacić cło od różnicy 400 zł, a fakt, że Ci się nie spodobał
    musisz udowodnić US

    Paweł
    odpowiadając na priv usuń NOSPAM z adresu

  • 3. Data: 2006-04-30 09:22:09
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Komak wrote:

    > Witam
    > nie wiem czy to dobra grupa ale zapytam:
    >
    > kupiłem monitor za 1300zł ktory mi się nie spodobał i po tygodniu
    > sprzedałem go za 900zł czy muszę zapłacić podatek ???

    za malo danych

    --

    _____________________________________________r_e_k_l
    _a_m_a______

  • 4. Data: 2006-04-30 10:44:29
    Od: " maxi" <m...@N...gazeta.pl>

    pb78 <p...@N...pl> napisał(a):

    > Musisz zapłacić cło od różnicy 400 zł, a fakt, że Ci się nie spodobał
    > musisz udowodnić US

    Cło???
    Moim skromnym zdaniem, jeśli sprzedał - prywatnie - poniżej 1000 zł, to nie
    płaci PCC/podatek od czynności cywilnoprawnych/
    Najlepiej, jeśli ma umowę, jako dowód.

    Jeśli kupił na fakturę /np. do firmy/, to też powinien z fakturą sprzedać.
    Pozdr

  • 5. Data: 2006-04-30 17:25:42
    Od: "Komak" <k...@j...pl>

> [...]
    > Najlepiej, jeśli ma umowę, jako dowód.
    >
    > Jeśli kupił na fakturę /np. do firmy/, to też powinien z fakturą

    Całkowicie prywatnie, kupiłem monitor w sklepie komputerowym i
    sprzedałem własnie poprzez pisemną umowę kupna sprzedazy handlarzowi
    sprzętem komputerowym (ale umowa została u handlarza)
    Handlarz powiedział ze do 1000zł nie trzeba płacić podatku więc pytam
    czy to prawda ?

    Dziękuję
    Komak

  • 6. Data: 2006-04-30 19:28:06
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    Komak wrote:

> [...]
    > sprzętem komputerowym (ale umowa została u handlarza)
    > Handlarz powiedział ze do 1000zł nie trzeba płacić podatku więc pytam

    podatku od czynnosci cywilno-prawnych. PCC.
    Przy transakcjach, przy których kwota nie przekracza 1000 zł PCC sie nie
    płaci.

    Ponieważ sprzedałeś taniej niż kupiłeś, to dochodu nie masz, więc o PIT
    też się nie musisz martwić.

  • 7. Data: 2006-05-02 20:36:22
    Od: "ZauraK" <...@...x>

    Pewnego razu witek nabazgrał(a):
> [...]
    > nie płaci.
    >
    > Ponieważ sprzedałeś taniej niż kupiłeś, to dochodu nie masz, więc o

    IHMO iako osoba prywatnia nieprowadząca działalności nie ma
    zastosowania pojęcia 'straty' (a to by wynikało z powyższego).

    Natomiast co do deklaracji to składa PIT i nie ma że boli: żeby uniknąć
    pitowania musiałby przetrzymać monitor minimum pół roku, a tu mamy
    kilka dni pomiędzy zakupem a sprzedażą.

    ZauraK

  • 8. Data: 2006-05-03 02:35:22
    Od: witek <w...@s...gazeta.pl.invalid>

    ZauraK wrote:
> [...]
    >

    > Natomiast co do deklaracji to składa PIT i nie ma że boli: żeby uniknąć
    > pitowania musiałby przetrzymać monitor minimum pół roku, a tu mamy

    A podatku nie płaci się przypadkiem od dochodu, a nie przychodu?

  • 9. Data: 2006-05-03 06:48:38
    Od: "Komak" <k...@j...pl>

    > A podatku nie płaci się przypadkiem od dochodu, a nie przychodu?

    z pitem to nie problem bo jestem bezrobotny :(