  • 1. Data: 2007-03-18 07:46:02
    Temat: Podatek od sprzedaży nieruchomości a zakup nowego domu
    Od: "Artur Dembny" <d...@o...pl>

    Witam wszystkich, mam taki problem:

    Mam mieszkanie kupione przed 1 stycznia 2007 (a więc obowiązują mnie
    stare zasady), ale kupiłem je 2 lata temu (nie minęło jeszcze 5 lat).

    Sprzedaję to mieszkanie i kupuję domek. Czy, aby skorzystać ze zwolnienia
    z podatku 10%, transakcje zakupu domku i sprzedaży mieszkania muszą być
    w odpowiedniej kolejności? Tzn. najpierw sprzedaż mieszkania a potem
    zakup domku? Agent nieruchomości nastraszył mnie, że tak właśnie ma być.

    Czy mogę skorzystać ze zwolnienia, jeśli najpierw kupię domek (w całości
    na kredyt), za 2-3 miesiące sprzedam mieszkanie, a całą kwotę ze sprzedaży
    przeznaczę na spłatę kredyty na ten domek? W ustawie jest napisane, że
    zwolnienie przysługuje właśnie na spłaty kredytów, tylko nie rozumiem, czy
    chodzi o kredyty na te sprzedawane inwestycje, czy o kredyty na te nowo
    kupowane.

    Artur

  • 2. Data: 2007-04-02 07:21:45
    Od: p...@t...pl (Peter)

    Mam własciwie to samo pytanie z drobna zmiana:

    Czy pieniadze uzyskane ze sprzedazy nieruchomosci moge
    w ciagu dwoch lat wydac na nabycie nieruchomosci
    za granica ? Czy to rowniez sie liczy dla Urzedu Skarbowego ?,
    czy musi to byc nieruchomosci na terenie RP ?

    Z gory dzieki a info.
    p...@t...pl

    --
    Wyslano z serwisu -> http://kredycik.pl - kredyty mieszkaniowe,