  • 1. Data: 2008-01-22 11:01:58
    Temat: Podatek od wynajmu miejsca postojowego
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    Witam,
    Chodzi o wynajem miejsca postojowego w hali garażowej.
    Mam jedną wątpliwość: czy to prawda że US może zakwestionować wysokość
    opłaty miesięcznej i nakazać zapłacić podatek od wyższej, "rynkowej" ceny
    (tak jak to się zdarza przy sprzedaży nieruchomości)?

    Z góry dziękuję i pozdrawiam,
    ae

  • 2. Data: 2008-01-22 11:20:08
    Temat: Re: Podatek od wynajmu miejsca postojowego
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-01-2008 o 12:01:58 AlterEgo <a...@w...pl> napisał(a):

    > Witam,
    > Chodzi o wynajem miejsca postojowego w hali gara?owej.
    > Mam jedn? w?tpliwo?ae: czy to prawda ?e US mo?e zakwestionowaae wysoko?ae
    > op?aty miesiecznej i nakazaae zap?aciae podatek od wy?szej, "rynkowej" ceny
    > (tak jak to sie zdarza przy sprzeda?y nieruchomo?ci)?

    Nie, jeśli zastosujesz ową cenę "rynkową" :)

    pozdr,
    tommyz

  • 3. Data: 2008-01-22 11:46:41
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > Nie, jeśli zastosujesz ową cenę "rynkową" :)
    Czyli może. Na jakiej podstawie? Mógłbyś rozwinąć temat?

    Nie wiem do jakiej kwoty cena jest "rynkowa", a kiedy już nie, szczególnie
    gdy chętnych nie jest zbyt wielu i atrakcyjna cena może byc decydującym
    czynnikiem.
    Nie mówię tu o ewidentnym przegięciu, typu 10zł/m-c.

  • 4. Data: 2008-01-22 12:02:34
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 22 Jan 2008 12:01:58 +0100, AlterEgo napisał(a):

> [...]
    > opłaty miesięcznej i nakazać zapłacić podatek od wyższej, "rynkowej" ceny
    > (tak jak to się zdarza przy sprzedaży nieruchomości)?

    Przede wszystkim zależy to od tego kto i komu wynajmuje.

  • 5. Data: 2008-01-22 14:14:39
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > Przede wszystkim zależy to od tego kto i komu wynajmuje.
    Osoba fizyczna osobie fizycznej, własne nieużywane miejsce w hali pod
    blokiem.

  • 6. Data: 2008-01-22 22:49:02
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2008, AlterEgo wrote:

    > Osoba fizyczna osobie fizycznej, własne nieużywane miejsce w hali pod
    > blokiem.

    Nie można wykluczyć, że poprzednik pytał o ich wzajemną relację,
    np. poprzez powiazania rodzinne albo dajmy na to *współwłasność
    bloku* pod którym jest hala (jak są właścicielami lokali
    dajmy na to).
    +++
    5. Przepisy ust. 4 stosuje się również do powišzań o charakterze rodzinnym
    lub wynikajšcych ze stosunku pracy albo majštkowych pomiędzy podmiotami
    krajowymi [...]
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-01-23 10:30:29
    Od: "AlterEgo" <a...@w...pl>

    > 5. Przepisy ust. 4 stosuje się również do powiązań o charakterze rodzinnym
    > lub wynikających ze stosunku pracy albo majątkowych pomiędzy podmiotami
    > krajowymi [...]
    Co to za ustawa?

  • 8. Data: 2008-01-23 21:26:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Jan 2008, AlterEgo wrote:

    > Co to za ustawa?

    Ta:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd