  • 1. Data: 2008-01-01 10:55:46
    Temat: samochód w firmie, a zakupy
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Witam,
    trudno sie dodzwonić do informacji podatkowej, więc zapytam tutaj
    wprowadzam do firmy posiadany samochód osobowy, oświadczeniem,
    w EŚT mamy dwie pozycje data nabycia i data przyjęcia do używania, czy
    datą nabycia będzie dzień, w którym podpisałam umowę (jako osoba, nie
    firma), czy też dzień, w którym zamierzam wprowadzić auto do firmy
    oświadczeniem, a data przyjęcia do używania będzie datą wpisania do firmy

    co z dokumentem stwierdzającym nabycie - wpisuję tutaj "ośiwadczenie z
    dnia...", czy może na podstawie oświadczenia wypisuję DW i tutaj
    wprowadzam na podstawie DW

    kolejen pytanie to o zakupy związane z użytkowaniem samochodu, w
    przypadku paliwa, wszystko jasne, pytanie dotyczy np. zakupu części,
    płynów, myjnia, czy mogę od tego odliczyć VAT, czy wszystko tak jak
    paliwo w kwocie brutto do KPiR
    czy koszt remontu (np. wymiana linki, sprzęgła) traktujemy jak powyższe