  • 1. Data: 2008-06-04 06:42:49
    Temat: Podatki od sprzedazy czesci spadku
    Od: Tomasz <toudi!@geckon!!!.net>

    Witam,

    mam dosc pilne (dla mnie ;) ) pytanie: nabylem wiele lat (~20lat) temu
    w spadku dom z zapisem ze rodzina moze w nim mieszkac az im sie
    umrze/znudzi. Ja sam nigdy tam nie bylem zameldowany i nie mieszkalem.
    Obecnie sprzedaje ten dom (rodzina sie wlasnie przeprowadza do nowego
    domu) i w zwiazku z tym mam pytanie jakie podatki mnie czekaja. Napewno
    PCC (ale to do uzgodnienia z kupujacym)... a jakis innych mam sie
    spodziewac? Powinienen pewnie wypelnic jakis PIT?

    poprosze lopatologicznie objasnic, bo kiepsko u mnie ze zrozumieniem
    wyjatkow i wyjatkow od wyjatkow w naszym prawie podatkowym :/

    --
    Tomasz

  • 2. Data: 2008-06-04 20:02:18
    Temat: Re: Podatki od sprzedazy czesci spadku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, Tomasz wrote:

    > Napewno PCC (ale to do uzgodnienia z kupujacym)...

    wKwestiiFormalnej: PCC nalicza się od "wartości rynkowej", a nie wartości
    sprzedaży (która może być różna od "rynkowej" z różnych przyczyn).
    Znaczy zaniżenie może zaskutkować wezwaniem przez US do "poprawienia
    wyceny" :)

    Do dochodowego się nie wtykam, bo tyle zmian było, że można się zgubić :(

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-05 06:56:24
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 04 Jun 2008 08:42:49 +0200, Tomasz napisał(a):

    > Napewno
    > PCC (ale to do uzgodnienia z kupujacym)...

    Nie. Nic nie uzgadniasz. Po ostatniej nowelizacji PCC płaci tylko kupujący.
    Ciebie to nie dotyczy.