  • 1. Data: 2008-06-03 18:21:19
    Temat: jak to zafakturować?
    Od: m_kola <m...@g...com>

    zakupiłem towary handlowe do dalszej odsprzedaży jednak na fv zakupu
    firma doliczyła mi znaczki pocztowe (towar był wysyłany pocztą) które
    są zwolnione z VATu. Jak wprowadzić taką fakturę? Czy mam ją nijako
    robić na dwie te same fv - na jednej towary na drugiej tylko te
    nieszczęsne znaczki abym mógł fv ze znaczkami wliczyć w koszty?
    Niestety nie mogę tych "znaczków" dalej odsprzedać:)

  • 2. Data: 2008-06-03 18:58:22
    Temat: Re: jak to zafakturować?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2008, m_kola wrote:

    > zakupiłem towary handlowe do dalszej odsprzedaży jednak na fv zakupu
    > firma doliczyła mi znaczki pocztowe (towar był wysyłany pocztą) które
    > są zwolnione z VATu.

    Tyle, że pytaniem jest, czy odsprzedaż usługi pocztowej w zakresie
    realizacji innej usługi nadal pozostaje zwolniona.
    Inaczej mówiąc - czy ta f-ra jest prawidłowa.
    Dla porządku: oczywiście istnieją sprzeczne zdania :)

    > Jak wprowadzić taką fakturę? Czy mam ją nijako
    > robić na dwie te same fv - na jednej towary na drugiej tylko te
    > nieszczęsne znaczki abym mógł fv ze znaczkami wliczyć w koszty?

    Coś mi powiedz.
    *Załóżmy* sobie na potrzeby dalszych dywagacji że *wolno* tak
    "refakturować" usługę pocztową (mam poważne wątpliwości, bo takie
    postępowanie znamion "refakturowania" ustalonych orzecznictwem
    IMO *nie* wyczerpuje).

    Czy:
    - dziwi Cię, że na jednej fakturze może być zakup powiedzmy
    "towar X sztuk 12", z czego sztuk 11 idzie w towary handlowe
    zaś 1 sztuka - na potrzeby wewnętrzne, jako wyposażenie
    (i jak "obsłużysz" taką f-rę :))
    - możesz dla porządku wyjaśnić, po co jest w KPiR kolumna
    "koszty uboczne zakupu"? :P

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2008-06-03 19:38:27
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 3 Cze, 20:58, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > "refakturować" usługę pocztową (mam poważne wątpliwości, bo takie
    > postępowanie znamion "refakturowania" ustalonych orzecznictwem

    No ale czy to jest - że tak powiem - mój problem czy problem
    wystawiającego fv?

> [...]
    > "towar X sztuk 12", z czego sztuk 11 idzie w towary handlowe
    > zaś 1 sztuka - na potrzeby wewnętrzne, jako wyposażenie

    Nie dziwi mnie to, wydaje się całkiem logicznym i faktycznie koszt tej
    jednej sztuki (w szczególności jeśli jest to np koszt transportu
    powinien być wpisany w kolumnę 11 KPIR
    > - możesz dla porządku wyjaśnić, po co jest w KPiR kolumna
    > "koszty uboczne zakupu"? :P
    >
    > pzdr, Gotfryd

    racja, kolumna 11 w KPiR jest do np. kosztów dotyczących transportu,
    załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze

    Czyli teoria jest zgodna co do tego, gdzie to powinno być
    umieszczone:) Dzięki
    Teraz inne pytania:
    Co zatem z tym jak już mam zrefakturowane te "zwolnione" znaczki? Czy
    ja mam się tym martwić czy firma (VATowska), która mi to wystawiła?
    Drugie pytanie: jakim cudem umieścić te koszty w kolumnie 11:) jeśli
    program księguje całą fv wg określonego konta księgowego?:)

  • 4. Data: 2008-06-03 19:57:07
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > zakupiłem towary handlowe do dalszej odsprzedaży jednak na fv zakupu
    > firma doliczyła mi znaczki pocztowe (towar był wysyłany pocztą) które

    Zwróc im fakture jako błędną, przecież kupowałeś towar, a nie towar i
    znaczki.

    :)
    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 5. Data: 2008-06-03 20:09:30
    Od: m_kola <m...@g...com>

    i jeszcze jedna wątpliwość...
    jako, że są tam znaczki pocztowe a nie usługa transportowa to mogę
    teoretycznie wrzucić to w PKPiR jako pozostałe wydatki tak jak robi
    się to ze znaczkami i teoretycznie wysłać na nich pocztę do klienta,
    prawda? Gdyby tam była usługa transportowa to ewidentnie koszty
    uboczne zakupu..

  • 6. Data: 2008-06-04 19:57:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Jun 2008, m_kola wrote:

> [...]
    [...]
    > No ale czy to jest - że tak powiem - mój problem czy problem
    > wystawiającego fv?

    Od tego pytania się uchylam, co i poprzednio uczyniłem posługując
    się słowem "załóżmy" :D
    Ja też jestem tylko "szarym podatnikiem", dla jasności.

    > racja, kolumna 11 w KPiR jest do np. kosztów dotyczących transportu,
    > załadunku i wyładunku, ubezpieczenia w drodze

    No to ten element mamy z głowy :)
    A jak idzie o odpowiedzialność za wystawienie "zw" dla usługi
    pocztowej przez podmiot nieuprawniony to poczekam sobie z boczku.
    Uwaga która mi się nasuwa: otrzymujący z tego tytułu nie zaniża
    VAT (nie zawyża odliczenia VAT), no bo jak.

    > Drugie pytanie: jakim cudem umieścić te koszty w kolumnie 11:) jeśli
    > program księguje całą fv wg określonego konta księgowego?:)

    Przepraszam Cię bardzo, ale jak usiłujesz mi powiedzieć że masz
    program który uniemożliwia przeprowadzenie prawidłowej operacji
    księgowej, to mnie to wcale nie dziwi: nie pierwszy taki opisywany
    na .podatki :P
    BASIC: GoTo autor! (można sobie wprost przetłumaczyć na polski :D)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2008-06-05 06:01:07
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 4 Cze, 21:57, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:
> [...]
    > Uwaga która mi się nasuwa: otrzymujący z tego tytułu nie zaniża
    > VAT (nie zawyża odliczenia VAT), no bo jak.

    ehhh.. szkoda, że ja nie mogę sobie z boczku poczekać i zobaczyć...
    chyba czas się wybrać na spytki do skarbowego;)

> [...]
    > na .podatki :P
    > BASIC: GoTo autor! (można sobie wprost przetłumaczyć na polski :D)

    no obawiam się, że to właśnie chcę powiedzieć;( Co do autora to zaleca
    "rozbicie" tej fv na dwie i księgować na osobnych kontach;)
    Wiem, nad zmianą programu też muszę pomyśleć ale póki co dla dosłownie
    3fv miesięcznie chyba nie opłaca mi się.
    Dzięki za odpowiedzi i gdyby się znalazł ktoś, kto wie co zrobić z
    tymi nieszczęsnymi znaczkami to chętnie zawsze posłucham mądrzejszych
    od siebie;)
    Pozdrawiam!

  • 8. Data: 2008-06-05 06:35:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jun 2008, m_kola wrote:

    > no obawiam się, że to właśnie chcę powiedzieć;( Co do autora to zaleca
    > "rozbicie" tej fv na dwie i księgować na osobnych kontach;)

    Obudź go, że uniemożliwiając prawidłowe księgowanie prawidłowego
    dokumentu naraża się na to, że mu klienci wyparują i rozejdą się
    po konkurencji.
    Po prawdzie jawnego zakazu wpisywania tego samego dowodu księgowego
    pod kilkoma pozycjami nie ma, ale niezbyt to pasuje zarówno
    do załącznika do rozp. po KPiR ("objaśnienia...") jak i logiką
    (co sobie dodatkowej roboty robić i na wydruku zajmować miejsce?)

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2008-06-05 10:44:32
    Od: m_kola <m...@g...com>

    On 5 Cze, 08:35, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > do załącznika do rozp. po KPiR ("objaśnienia...") jak i logiką
    > (co sobie dodatkowej roboty robić i na wydruku zajmować miejsce?)

    Ciężko mi czegokolwiek od niego wymagać bo dostałem to za darmo;) Mała
    Księgowość w Rzeczpospolitej.
    Ale faktycznie mógłby o tym pomyśleć, chyba podejmę się próby
    przekonania autora do tego.