  • 1. Data: 2007-04-09 18:23:23
    Temat: Podeatek gieldowy....
    Od: fReLuZ <f...@i...com.pl>

    A wiec tak w 2006 kupilem aukcje firmy X za 1000 PLN sprzedalem za 2000
    PLN czyli zarobilem 1000 PLN i musze zaplacic podatek...

    tylko ze kupilem tez w 2006 roku inne akcje ktorych nie sprzedalem,
    powiem wiecej ktorch kurs spadl i powiedzmy jestem do tylu jakbym
    sprzedal... - czy ma to jakies znaczenie czy nie? czy moge jakos to
    uwzglednic?

    --
    ahtung - crosspost!!!

  • 2. Data: 2007-04-09 18:36:42
    Temat: Re: Podeatek gieldowy....
    Od: "JA" <j...@b...gazeta.pl>

    "fReLuZ" <f...@i...com.pl> wrote in message
> [...]
    > wiecej ktorch kurs spadl i powiedzmy jestem do tylu jakbym sprzedal... -
    > czy ma to jakies znaczenie czy nie? czy moge jakos to uwzglednic?

    Podatek badz strata jest liczona wylacznie od akcji sprzedanych....Wiec sam
    sobie odpowiedz na swoje pytanie....

  • 3. Data: 2007-04-09 19:31:00
    Od: "Ted_2" <t...@g...com>

    On 9 Kwi, 20:23, fReLuZ <f...@i...com.pl> wrote:
> [...]
    > powiem wiecej ktorch kurs spadl i powiedzmy jestem do tylu jakbym
    > sprzedal... - czy ma to jakies znaczenie czy nie? czy moge jakos to

    Jak chcesz to uwzgledniac ?
    Kupiles akcje X po 10 zl sztuka
    W poniedzialek sa warte 8 zl, we wtorek, 7 a w srode - 11 ?
    Wedlug ktorej ceny chcialbys je zaliczyc ?

    Jesli nie sprzedales akcji, to ani nie zarobiles ani nie straciles na
    nich.
    Do podatku wliczane sa tylko kupione i sprzedane akcje.
    Kupiles po 10 zl, sprzedales po 12 - zarobiles na nich
    Kupiles inne po 20 zl, sprzedales po 15 - straciles.
    Wszytkie takie transakcje liczone za caly rok sie sumuje - i wychodzi
    saldo.
    Jesli jest dodatnie - to placisz podatek od zarobku.

    Ted

  • 4. Data: 2007-04-09 20:45:47
    Od: perszing <m...@w...pl.pl>

    Ted_2 napisał(a):

> [...]
    > saldo.
    > Jesli jest dodatnie - to placisz podatek od zarobku.

    A jak bedzie. Kupuje 10 akcji prwnej firmy X po 10 pln za sztuke. Za 2
    miesiace kupuje znowu 10 akcji tej firmy ale juz po 15 pln za sztuke. I
    za np. miesiac sprzedaje 10 akcji za 20 pln/sztuke. Jak sprzedam te
    starsze to wiecej zarobie i zaplace wiekszy podatek, jak sprzedam te
    mlodsze to mniej zarobie i mniej podatku zaplace. Wiec jak z tego liczy
    sie podatek?

    --
    www.vrzeczpospolita.pl - SPRZEDAM :)

  • 5. Data: 2007-04-10 01:50:22
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    fReLuZ wrote:
    > A wiec tak w 2006 kupilem aukcje firmy X za 1000 PLN sprzedalem za 2000
    > PLN czyli zarobilem 1000 PLN i musze zaplacic podatek...

    Fajny sposób rozpoczynania zdania ;->

> [...]
    > powiem wiecej ktorch kurs spadl i powiedzmy jestem do tylu jakbym
    > sprzedal... - czy ma to jakies znaczenie czy nie? czy moge jakos to

    Biuro maklerskie PIT-u ci nie przysłało?

  • 6. Data: 2007-04-10 06:24:09
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 09 Apr 2007 22:45:47 +0200, perszing napisał(a):

> [...]
    > starsze to wiecej zarobie i zaplace wiekszy podatek, jak sprzedam te
    > mlodsze to mniej zarobie i mniej podatku zaplace. Wiec jak z tego liczy

    W zasadzie obowiązuje zsada FIFO (Fisrt In First Out) czyli pierwsze
    kupione - pierwsze sprzedane.

  • 7. Data: 2007-04-10 12:14:19
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 09 Apr 2007 20:23:23 +0200, fReLuZ napisał(a):

> [...]
    > powiem wiecej ktorch kurs spadl i powiedzmy jestem do tylu jakbym
    > sprzedal... - czy ma to jakies znaczenie czy nie? czy moge jakos to

    W takich wypadkach wielu "poważnych akcjonariuszy" przelicza sobie czy nie
    opłaca im się przypadkiem pod koniec roku zapłacić prowizji od sprzedaży i
    natychmiastowego odkupienia papierów. Właśnie po to żeby strata
    zmniejszyła podatek do zapłacenia za bieżący rok. W kwietniu to już po
    ptakach....

  • 8. Data: 2007-04-11 13:38:30
    Od: Pawel Chmielewski <d...@g...pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > natychmiastowego odkupienia papierów. Właśnie po to żeby strata
    > zmniejszyła podatek do zapłacenia za bieżący rok.
    E? Co za różnica, czy zapłaci DM czy fiskusowi?

    Pawel

  • 9. Data: 2007-04-11 17:38:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Apr 2007, Pawel Chmielewski wrote:

> [...]
    > E? Co za różnica, czy zapłaci DM czy fiskusowi?

    Pewnie z wyliczeń wychodzi że DM bierze *mniej* niż odsetki kapitałowe
    od wartości podatku który trzeba by zapłacić "z góry" :>
    To mniej więcej taka sama opłata, jak konieczność zapłacenia pracownikom
    sklepu, żeby zamiast sprzedawać (i zarabiać) sporządzali remanent!
    BTW: jakaś grupa której nie mam w Chomiku pojawiła się w nagłówku,
    wyciąłem :)

    pzdr, Gotfryd