  • 1. Data: 2007-04-09 13:58:50
    Temat: Pomniejszenie dochodów osiągniętych za granicą o przysługujące diety...
    Od: "Michal M" <m...@g...com>

    Witam wszystkich bardzo serdecznie!

    Podatnicy mają prawo do pomniejszania swoich dochodów osiąganych za
    granicą o przysługujące diety, w związku z tym rodzi się pytanie -
    jeśli wyliczę już kwotę o ktora moge pomniejszych swoje dochody - po
    jakim kursie mam ja przeliczyc na zlotowki?

    Osiagane dochody z kazdego payslipa musze na biezaco przeliczac wg
    sredniego kursu NBP na zlotowki, a jak wyglada sprawa z dietami?

  • 2. Data: 2007-04-10 06:16:23
    Od: u...@g...pl

    > Osiagane dochody z kazdego payslipa musze na biezaco przeliczac wg
    > sredniego kursu NBP na zlotowki, a jak wyglada sprawa z dietami?

    Diety chyba tak samo, kurs z dnia wpłaty na konto przeliczasz dietę za
    poprzedni okres.

    Usjwo

  • 3. Data: 2007-04-10 06:19:52
    Od: u...@g...pl

    Tak jeszcze mi przyszło do głowy, ze jakby się chciało to można
    odliczać codzienie jedną dietę po kursie dnia ;). Wtedy napewno US by
    się nie czepiał (chyba;)).

    Usjwo

  • 4. Data: 2007-04-10 10:55:17
    Od: "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl>

    A jaki tp przepis masz na myśli, bo zasady, o ktorej piszesz (pomnijeszanie
    dochodów o diety) nie znam? ;)

  • 5. Data: 2007-04-10 11:09:44
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr Stróżyna" <p...@s...pl> wrote in message
    >A jaki tp przepis masz na myśli, bo zasady, o ktorej piszesz (pomnijeszanie
    >dochodów o diety) nie znam? ;)

    Art. 21.

    1. Wolne od podatku dochodowego są:

    20) część przychodów osób, o których mowa w art. 3 ust. 1, przebywających
    czasowo za granicą i uzyskujących dochody ze stosunku pracy, za
    każdy dzień pobytu za granicą, w którym podatnik pozostawał w stosunku
    pracy, w kwocie odpowiadającej 30% diety, określonej w przepisach
    w sprawie wysokości oraz warunków ustalania należności przysługujących
    pracownikowi zatrudnionemu w państwowej lub samorządowej
    jednostce sfery budżetowej z tytułu podróży służbowej poza granicami
    kraju, z zastrzeżeniem ust. 15

    ----------

    z tym, ze nie mam pojęcia o jakim przeliczaniu wy mówicie.

    Diety odlicza się od dowolnej wypłaty jeszcze w walucie, dopiero to co
    zostanie przelicza się na złotówki.

    Z tego wniosek, że warto odliczać z tej wypłaty z której przelicznik był
    najwyższy.

  • 6. Data: 2007-04-12 18:23:16
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    Użytkownik <u...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
    Tak jeszcze mi przyszło do głowy, ze jakby się chciało to można
    odliczać codzienie jedną dietę po kursie dnia ;). Wtedy napewno US by
    się nie czepiał (chyba;)).

    Usjwo
    I ta metoda wydaje się być najlepsza bo "działa" we wszystkich przypadkach i
    dodatkowo odpowiada bezpośrednio zapisom w ustawie. Wystarczy pomyśleć o
    pracujących w Czechach. Wypłata w koronach a dieta w EUR - inaczej zupełnie
    się nie da tego rozliczyć
    Atomek