  • 1. Data: 2010-09-07 19:59:12
    Temat: Podstawa wymiaru składek przy chorobowym dla prowadzącego dg
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    Niby proste ale czasem pojawiają się wątpliwości.

    W linku wyjaśnienie http://ksiegowoscbudzetowa.pl/viewtopic.php?f=17&t=3
    3

    --
    PawełJ

  • 2. Data: 2010-09-07 20:12:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Niby proste ale czasem pojawiają się wątpliwości.
    >
    > W linku wyjaśnienie http://ksiegowoscbudzetowa.pl/viewtopic.php?f=17&t=3
    3

    A musi byc do 6?
    Nie moze byc do 30 jak w windowsowym kalkulatorze? :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-09-07 20:21:36
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    SDD w <news:i666bh$19r$1@news.onet.pl>:

    > Użytkownik "pawelj" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    3

    > A musi byc do 6?
    > Nie moze byc do 30 jak w windowsowym kalkulatorze? :)

    Ba. Musi być wtedy 30 ;P

    A do tego spamera reklamującego swoje pożalsięboże forum:

    "Podstawę dzielimy przez liczbę dni w miesiącu (28,29,30,31) obliczamy z
    dokładnością to 6 miejsc po przecinku.
    Dniówkę mnożymy przez liczbę dni przepracowanych i zaokrąglamy do dwóch
    miejsc."

    Jaką dniówkę? Jakie przepracowane dni? Po rejestracji DG tu i ówdzie dwa
    tygodnie leżałem i rany lizałem, grosza nie zarobiłem, a składki trza było
    zapłacić.

    O tym, że nie potrafi skonfigurować OE też wspomnę i podam link do przepisu:
    <http://evil.pl/pip/OE.html>'

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-09-08 17:30:05
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    .
> [...]
    To akurat z poradnika ZUS wzięte więc pewnie tam trzeba by pytać o
    sensowność takiego a nie innego liczenia.

> [...]
    > miejsc."
    >

    > Jaką dniówkę? Jakie przepracowane dni? Po rejestracji DG tu i ówdzie dwa
    Taką - żeby każdy kto to liczy zrozumiał.
    W razie jak czytający nie załapał to jest przykład poniżej podany. Tyle, że
    on przydługi jest i nie wszystkim się go pewnie będzie chciało czytać.
    > tygodnie leżałem i rany lizałem, grosza nie zarobiłem, a składki trza było
    > zapłacić.
    Najwyraźniej nie przemyślałeś i się nie ubezpieczyłeś odpowiednio.
    Widać nawet takich pożalsięboże forum nie chciało ci się przejżeć.

    > O tym, że nie potrafi skonfigurować OE też wspomnę i podam link do
    > przepisu:
    > <http://evil.pl/pip/OE.html>'

    Skorzystałem z Twojego linka i poprawiłem co było inaczej

    --
    pawełJ
    http://ksiegowoscbudzetowa.pl/

  • 5. Data: 2010-09-08 18:10:05
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:4c87c81e$0$27033$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .
    > To akurat z poradnika ZUS wzięte więc pewnie tam trzeba by pytać o
    > sensowność takiego a nie innego liczenia.

    Spamer nie potrafi cytować ani na usenecie ani na swoim forum.

    W poradniku stoi to co stoi, a z 6 miejscami to jest przykład z poradnika.

    > Taką - żeby każdy kto to liczy zrozumiał.
    > W razie jak czytający nie załapał to jest przykład poniżej podany. Tyle, że
    > on przydługi jest i nie wszystkim się go pewnie będzie chciało czytać.

    Tak jak Tobie nie chciało się czytać poradnika.

    > Najwyraźniej nie przemyślałeś i się nie ubezpieczyłeś odpowiednio.

    Jak nie? NKP od ZUS otrzymałem

    > Widać nawet takich pożalsięboże forum nie chciało ci się przejżeć.

    LOL
    Skąd Ty możesz wiedzieć co to NKP...

    > Skorzystałem z Twojego linka i poprawiłem co było inaczej

    Czyli rokowanie w miarę dobre ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-09-08 18:27:16
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > tygodnie leżałem i rany lizałem, grosza nie zarobiłem, a składki trza było

    Nie ubezpieczyles sie chorobowo, nie nabyles prawa do zasilku, czy tez
    obowiazywaly inne przepisy (zasilek dopiro po 33 dniach - tak chyba kiedys
    bylo)?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-09-08 18:42:42
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    SDD w <news:i68ki4$43q$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > Nie ubezpieczyles sie chorobowo, nie nabyles prawa do zasilku, czy tez
    > obowiazywaly inne przepisy (zasilek dopiro po 33 dniach - tak chyba kiedys

    Potrzebny był komplet dokumentów i tak się ich zdobywaniem zmęczyłem, że po
    podpisaniu umowy zafundowałem sobie dwa tygodnie LB nad morzem ;P

    Podsumowując: czy sie stoi czy sie leży i tak ZUSu sie należy

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2010-09-08 18:50:29
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

    > W poradniku stoi to co stoi, a z 6 miejscami to jest przykład z poradnika.
    Może spróbuj z tego jakieś zrozumiałe zdanie złożyć

    > Jak nie? NKP od ZUS otrzymałem
    A jaki to ma związek z wypłatą zasiłku chorobowego ?

    > LOL
    > Skąd Ty możesz wiedzieć co to NKP...
    no właśnie...

    --
    pawełJ

  • 9. Data: 2010-09-08 19:10:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    pawelj w <news:4c87daf6$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Może spróbuj z tego jakieś zrozumiałe zdanie złożyć

    Proszę bardzo...
    W poradniku stoi to co stoi czyli:
    "Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe i wypadkowe osób
    prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi współpracujących stanowi
    podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Jeżeli więc
    osoba podlega ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym np. od początku
    miesiąca, a do ubezpieczenia chorobowego przystępuje w trakcie tego
    miesiąca, nie zmniejsza się podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie
    chorobowe.
    [...]
    Kwota najniższej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe osób prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi
    współpracujących podlega odpowiedniemu zmniejszeniu za miesiąc, w którym
    nastąpiło objęcie ubezpieczeniami lub ich ustanie, jeżeli trwały one tylko
    przez część miesiąca. Wówczas kwotę najniższej podstawy wymiaru składek
    zmniejsza się proporcjonalnie, dzieląc ją przez liczbę dni kalendarzowych
    tego miesiąca i mnożąc przez liczbę dni podlegania ubezpieczeniom. Uzyskana
    w wyniku podzielenia liczba nie podlega zaokrągleniu (bez względu na liczbę
    miejsc po przecinku, jaką wskazuje użyta przez płatnika składek maszyna
    licząca)"

    Teraz dokleję to co Ci sie wycięło z poprzedniej mojej wiadomości, czyżby z
    powodu opisanego właśnie w tym wyciętym:

    <q>
    Spamer nie potrafi cytować ani na usenecie ani na swoim forum.
    </q>

    oraz resztę z przedstawionego w rzeczonym poradniku przykładu:

    "Przedstawiona wyżej zasada zmniejszania najniższej podstawy wymiaru składek
    ma zastosowanie także w przypadku niezdolności do pracy trwającej przez
    część miesiąca, jeżeli z tego tytułu działalność i osób z nimi
    współpracujących ubezpieczony spełnia warunki do przyznania zasiłku (art.
    18 ust. 10 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych)."

    O kolejnych wersach poradnika nie wspomnę nawet.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2010-09-08 19:28:15
    Od: "pawelj" <p...@o...pl>

> [...]
    > liczbę
    > miejsc po przecinku, jaką wskazuje użyta przez płatnika składek maszyna

    No i trzeba było jeszcze 10 linijek dalej zacytować.
    "
    Przykład

    Najniższa podstawa wymiaru składek (zgodnie z art. 18 ust. 8 ustawy o
    systemie ubezpieczeń społecznych) za luty 2008 r. wynosiła 1622,05 zł.
    Działalność gospodarcza była prowadzona przez 25 dni. Została rozpoczęta 5
    lutego 2008 r.

    Najniższa podstawa wymiaru składki przy zastosowaniu maszyny liczącej z
    ustawionymi 6 miejscami po przecinku:

    1622,05 zł : 29 (liczba dni miesiąca) = 55,932758 zł

    55,932758 zł x 25 (liczba dni podlegania ubezpieczeniom) = 1398,318(950) zł

    Po zaokrągleniu najniższa podstawa wymiaru składki za część miesiąca wynosi
    1398,32 zł. "

    > Spamer nie potrafi cytować ani na usenecie ani na swoim forum.
    Bardzo mi miło że moje forum czytasz aż tak wnikliwie. Czyli spam wyszedł mi
    na dobre. Przyciągnął uwagę :)

    > O kolejnych wersach poradnika nie wspomnę nawet.

    Szkoda wielka.

    --
    PawełJ