eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPodstawa wymiaru składek przy chorobowym dla prowadzącego dg › Re: Podstawa wymiaru składek przy chorobowym dla prowadzącego dg
    From: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podstawa wymiaru składek przy chorobowym dla prowadzącego dg
    Date: Wed, 8 Sep 2010 21:10:58 +0200

    pawelj w <news:4c87daf6$0$21000$65785112@news.neostrada.pl>:

    > Może spróbuj z tego jakieś zrozumiałe zdanie złożyć

    Proszę bardzo...
    W poradniku stoi to co stoi czyli:
    "Podstawę wymiaru składek na ubezpieczenie chorobowe i wypadkowe osób
    prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi współpracujących stanowi
    podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe. Jeżeli więc
    osoba podlega ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym np. od początku
    miesiąca, a do ubezpieczenia chorobowego przystępuje w trakcie tego
    miesiąca, nie zmniejsza się podstawy wymiaru składek na ubezpieczenie
    chorobowe.
    [...]
    Kwota najniższej podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe osób prowadzących pozarolniczą działalność i osób z nimi
    współpracujących podlega odpowiedniemu zmniejszeniu za miesiąc, w którym
    nastąpiło objęcie ubezpieczeniami lub ich ustanie, jeżeli trwały one tylko
    przez część miesiąca. Wówczas kwotę najniższej podstawy wymiaru składek
    zmniejsza się proporcjonalnie, dzieląc ją przez liczbę dni kalendarzowych
    tego miesiąca i mnożąc przez liczbę dni podlegania ubezpieczeniom. Uzyskana
    w wyniku podzielenia liczba nie podlega zaokrągleniu (bez względu na liczbę
    miejsc po przecinku, jaką wskazuje użyta przez płatnika składek maszyna
    licząca)"

    Teraz dokleję to co Ci sie wycięło z poprzedniej mojej wiadomości, czyżby z
    powodu opisanego właśnie w tym wyciętym:

    <q>
    Spamer nie potrafi cytować ani na usenecie ani na swoim forum.
    </q>

    oraz resztę z przedstawionego w rzeczonym poradniku przykładu:

    "Przedstawiona wyżej zasada zmniejszania najniższej podstawy wymiaru składek
    ma zastosowanie także w przypadku niezdolności do pracy trwającej przez
    część miesiąca, jeżeli z tego tytułu działalność i osób z nimi
    współpracujących ubezpieczony spełnia warunki do przyznania zasiłku (art.
    18 ust. 10 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych)."

    O kolejnych wersach poradnika nie wspomnę nawet.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]