  • 1. Data: 2004-03-12 17:29:32
    Temat: Polska firma a faktura w USD
    Od: "pissmejker" <p...@t...pl>

    Witam serdecznie

    Mam problem z którym sam sobie chyba nie poradzę :-)

    Chodzi o to, czy polska firma (działalność gospodarcza zarejestrowana na
    terenie polski i tu też prowadzona) może wystawić fakturę innej polskiej
    (lub zgranicznej) firmie w walucie innej niż PLN?
    Czy mogę wystawić kolejną fakturę w obcej walucie? a jeżeli tak to czy
    normalnie wpisuję ją do książki przychodów i rozchodów?

    za pomoc serdecznie dziękuję
    darek

  • 2. Data: 2004-03-12 23:26:10
    Temat: Re: Polska firma a faktura w USD
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, pissmejker wrote:
    [...]
    >+ Chodzi o to, czy polska firma (działalność gospodarcza zarejestrowana na
    >+ terenie polski i tu też prowadzona) może wystawić fakturę innej polskiej
    >+ (lub zgranicznej) firmie w walucie innej niż PLN?

    POLSKIEJ - nie.
    Moim zdaniem nie ma oczywiście przeszkód żeby faktura opiewała na
    *równowartość* kwoty wyrażonej w $$ czy EU.
    Żeby była jasność: sam takie faktury również wystawiam, a co najmniej
    mam tak zapisane w umowach. Na f-rze zapodaję kurs... ale przelew
    jest w złotówkach !
    Do "zagranicznej" się nie wypowiadam.
    Podejrzewam jednak że jak firma prowadzi działalność na terenie
    Polski to to jest POLSKA firma - oddział firmy zagranicznej albo
    spółka "pod kontrolą" albo coś podobnego...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-13 19:07:24
    Od: "Janina" <j...@o...pl>

    Użytkownik "pissmejker" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czy
    > normalnie wpisuję ją do książki przychodów i rozchodów?

    Firmie zagranicznej w wolucie obcej (np, USD, EURO), firmie polskiej
    PLN.
    W walucie obcej przelicza się wg kursu celnego (na razie
    SAD)-przekroczenie granicy i wpisuje się do KPIR.
    Pozdrawiam
    Janina
    .