  • 1. Data: 2004-03-12 20:22:39
    Temat: Szukam opisu dowodów KP, KW i formularza SAD (4)
    Od: "-=SHOC=-" <shoc@wytnij_to.softel.com.pl>

    Dzień dobry

    Pisze referat z ekonomiki - i bardzo potrzebuję opisu dowodów KP, KW i
    dokumentu SAD (4)
    Chodzi mi o typowo książkowe definicje - do SAD'u znalazłem w Internecie
    ustawę - ale nie oto mi chodzi.

    Z poważaniem Szymon Jastrzębowski

    e-mail: shoc@skasuj_to.softel.com.pl
    GG: 2923132

  • 2. Data: 2004-03-13 00:13:41
    Temat: Re: Szukam opisu dowodów KP, KW i formularza SAD (4)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, -=SHOC=- wrote:

> [...]
    >+ dokumentu SAD (4)
    >+ Chodzi mi o typowo książkowe definicje - do SAD'u znalazłem w Internecie

    Hm... kiedy przepisy są IMHO jedyną "definicją".
    Co do DW: dowód wewnetrzny to jest kosztowy dokument bedący
    dowodem księgowym który jednostka wystawia sama sobie, być
    może w oparciu o inne dowody które jednak nie są dowodami księgowymi.
    A zakres *na co* może być wystawiony DW jest *zdefiniowany* :)
    w przepisach właśnie :)
    UWAGA: trzeba pamiętać że to może być w *różnych* przepisach.
    Zdarzają się regulacje szczegółowe określające dokumenty
    na podstawie których można badź nalezy dokonywać księgowania
    wydane np. przez ministra "od pracy" (delegacje ! a delegacja
    czy "rozliczenie wyjazdu służbowego" jest właśnie przykładem
    szczególnego dowodu wewnętrznego :))

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-03-13 16:53:50
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Hm... kiedy przepisy są IMHO jedyną "definicją".
    > Co do DW: dowód wewnetrzny to jest kosztowy dokument bedący

    Gotfrydzie, on pytał o KW, nie DW. :-)
    KW- kasa wypłaci, KP - kasa przyjmie.

    Swoją drogą forma tych dokumentów jest zwyczajowa.
    Zdaje się że daaaawno temu była określona w przepisach, ale obecnie
    stosuje sie je z rozpędu, bo wszyscy się przyzwyczaili.

    Dokumentem KP i KW może być każdy dokument byle mówił kto, komu, kiedy,
    ile i za co zapłacił. A więc skrawek papieru z tekstem "Ja, Jan Kowalski
    otrzymałem od pana Jerzego Nowaka dnia 13.03.3004 100zł tytułem zapłaty
    za fakturę nr 1/04". Podpis odbiorcy pieniędzy, dla pewności robimy taki
    kwitek w dwóch egzemplarzach i szlus. :-)

    Dla płacącego to KW, dla otrzymującego zapłatę KP.

    Jedynie przepisy wewnętrzne jednostki regulują jaka ma byc prawidłowa
    forma dokumentu np. ma być na rózowym papierze ze szlaczkiem dookoła (a
    co, czemu nie, będzie śliczniej:-) )lub każdą wypłate musi podpisac
    kasjerka i zatwierdzić np. głowny księgowy - tak miałam w starej firmie,
    ale odstepstwo od tej zasady powodowało jedynie konsekwencje służbowe
    wobec kasjerki (jak wypłaciła raz bez podpisu Głównej do dostała po
    premii i naganę z wpisem do akt, ale dla klienta któremu wypłaciła
    pieniądze nie miało to znaczenia).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl