  • 1. Data: 2004-03-12 15:38:38
    Temat: jaka jest rzeczywista data rozpoczecia DG?
    Od: slawek <s...@p...gazeta.pl>

    witam
    jaka jest rzeczywista data rozpoczecia DG?
    na wniosku, ktory wypelnialem w gminie mam
    date zlozenia wniosku np.: 01.03, deklarowana
    data rozpoczecia dg 15.03, a jaka jest rzeczywista:
    czy gdy zloze dokumenty do US, czy gdy wystawie pierwsza
    fakture (pierwszy przychod), czy moze gdy dokonam pierwszego
    zakupu na firme?
    --
    pozdrawiam i dziekuje

  • 2. Data: 2004-03-12 19:21:02
    Temat: Re: jaka jest rzeczywista data rozpoczecia DG?
    Od: "CYTERES" <c...@i...pl>

    Wg mnie data uzyskania pierwszego przychodu-wystawienia pierwszej faktury.
    teska

  • 3. Data: 2004-03-12 19:37:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik CYTERES napisał:

    > Wg mnie data uzyskania pierwszego przychodu-wystawienia pierwszej faktury.
    > teska

    Czyli jak zbuduje wielką fabryke, zatrudnię setki ludzi, przeszkole ich
    (może to trwać w sumie lata) to dopóki nie wystawie pierwszej faktury
    sprzedaży nie prowadzę działalności gospodarczej?
    Czyli np. nie mogę sobie odliczyć VAT za cała tą inwestycję? Moim
    kosztem nie sa wynagrodzenia pracowników. Sekretarkę i księgową
    zatrudniam na czarno?

    Pomysl zanim napiszesz... warto...

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2004-03-12 23:58:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Mar 2004, CYTERES wrote:

    >+ Wg mnie data uzyskania pierwszego przychodu-wystawienia pierwszej faktury.

    O :) (znaczy: "mam dyskutanta" :))

    Spytam tak: przychodzi Kowalski, wyciąga z konta drobny milion
    w złotówkach, w styczniu nabywa halę i kilka maszyn, w lutym zatrudnia
    40 pracowników i kupuje w hurtowych ilościach "trochę" materiałów
    do produkcji. Resztę lutego (jak już pracowników z BPH przeszkoli :>)
    marzec i kwiecień "produkuje na magazyn".
    W maju przyłażi kontrola z US: "a co Pan prowadzi DG bez rejestracji" ??
    A Kowalski im na to: "jaką działalność ??? Ja jeszcze żadnej faktury
    nie wystawiłem !!" :)

    Kto ma rację: Kowalski czy US/ZUS/... ?

    Celem przybliżenia problemu zmniejsz sobie skalę: nie zatrudnia
    40 a czterech. Albo dwu. Albo wcale :>
    I co, gdzie jest "granica" ?

    Przyznam że od prawie trzech lat usiłuję od kogoś powołującego
    się na "pierwszą fakturę" wyciągnąć odpowiedź na owo pytanie :)

    wKF: dałoby się załatwić "odpowiadanie pod" (cytatem) ?
    Łatwiej komentować... a założenie iż "moja odpowiedź nie
    będzie już komentowana" jak widzisz jest błędne :)

    >+ Użytkownik "slawek" <s...@p...gazeta.pl> napisał
    [...]
    >+ > jaka jest rzeczywista data rozpoczecia DG?

    IMHO: "każda czynność związana bezpośrednio z osiągnięciem przychodu".
    W ten prosty sposób :) da się obejść powszechnie dopuszczane
    uznawanie za KUP wydatków ponoszonych *przed* rozpoczęciem DG
    a stanowiących "koszty ogólne" (wpis do EDG/VAT, zakup
    pieczątki...) ale już nie zakupów "celowych".
    Przypomnę że wyłączone z tego ograniczenia są środki trwałe
    (bo wystarczy jak "stanowią własność podatnika") oraz
    materiały handlowe (bo można je wprowadzić remanentem początkowym,
    pamiętajac że VAT to OSOBNA sprawa i może "przepaść" !).
    Niemniej jak ktoś jest VATowcem to "zakup na siebie" i wprowadzenie
    remanentem mu się nie opłaca... więc *faktycznie* kupić materiałów
    i towarów nie ma jak.

> [...]
    >+ > czy gdy zloze dokumenty do US, czy gdy wystawie pierwsza
    >+ > fakture (pierwszy przychod), czy moze gdy dokonam pierwszego

    IMHO nie tylko zakup. Jak podpiszesz umowę że "od 22.III. br do
    30.IV br" zobowiązujesz się coś tam świadczyć - to właśnie
    dajesz do ręki USowi dowód że w tym czasie PROWADZISZ DG, i fakt
    że "pierwsza faktura" będzie 15.IV cię nie uratuje.
    Faktura to jest *wynik prowadzenia* DG, więc NA PEWNO przed
    jej wystawieniem już DG prowadziłeś :) być może to był pierwszy
    dzień - ale relacja odwrotna nijak IMO prawdziwa nie jest !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-03-14 19:12:31
    Od: "Marcin" <m...@t...pl>

    piersza fakture racja, ale nie koniecznie ta co wystawil komus

    w tym przypadku jesli kowalski kupil hale i dostal fakture na firme

    to wtedy zaczal dzialalnosc

    jesli kupil maszyne i dostal fakture na firme to w tym dniu zaczal
    dzialalnosc

    pozdrawiam

    ezjan.zabrze.pl...

  • 6. Data: 2004-03-15 08:00:57
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

> [...]
    >
    > to wtedy zaczal dzialalnosc
    >
    > jesli kupil maszyne i dostal fakture na firme to w tym dniu zaczal

    Tak naprawdę to jeżeli w jakimkolwiek dokumencie posłużył się nazwą
    firmy (np. odpisał umowe najmu lokalu) albo nawet kupił pieczątkę "na
    firmę" to juz działalnośc prowadzi.

    Ta fabryka, maszyny, pracownicy to tylko kwestia skali. Tak wychodzi
    bardziej dosadnie :-) bije "po rozumie" :-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl