  • 1. Data: 2005-02-11 14:58:40
    Temat: Polska i UK - jak rozliczyc 2004
    Od: "Staary" <n...@p...onet.pl>

    moze ktos wie jak dokonac rozliczenia podatku za rok 2005.

    do dnia 30 sierpnia 2004 roku prowadziłem działalność gospodarczą -
    Prywatny Gabinet Lekarski, rozliczając się , w tutejszym Urzędzie Skarbowym,
    zgodnie z obowiązującym prawem podatkiem liniowym w wysokości 19%.

    Od dnia 1 września 2004 jestem zatrudniony w brytyjskiej
    ochronie zdrowia .Wszystkie moje dochody pochodzą z tego źródła.
    Comiesięczne dochody opodatkowane są zgodnie z prawodawstwem obowiązującym w
    Wielkiej Brytanii, na co mam dowody w postaci przekazywanych co miesiąc
    wydruków z Pay Office.

    Powstają więc pytania:

    Czy dochody osiągane w Wielkiej Brytanii mam wpisywać do rozliczenia
    podatkowego?

    Czy w związku z tym także mam dodawać kwoty zapłaconego podatku do sumy
    wpłaconych zaliczek?

    Czy też wystarczy iż już raz zostały moje przychody rozliczone w jednym z
    krajów Unii Europejskiej jakim niewątpliwie jest Wielka Brytania?

    Wychodzi mi ze jak dodam dochody z UK i zaplacony w UK podatek to okaze sie
    ze ten podatek nie jest 19% ale 30kilku%. Wiec US ma mi zwrocic kase? nie
    zebym sie opieral, ale kasy od US to akurat nie chce.

    kogo nie pytalem, ten ma inna wersje;(

    pozdrawiam