  • 1. Data: 2006-06-20 18:53:43
    Temat: Pomocy PIT36 - wezwanie
    Od: "M...@g...com" <M...@g...com>

    Witam Wszystkich

    Prowadzę DG, w lutym i marcu 2005 korzystałem z ograniczenia
    zaliczki z tytułu
    "OGRANICZENIE POBORU ZALICZEK - NA PODSTAWIE ART.22 §2A USTAWY Z DNIA
    29.08.1997 R. - ORDYNACJA PODATKOWA (DZ.U. NR 137, POZ.926, Z PÓZN.
    ZM)". Ograniczenie było spowodowane nadpłatą podatku (korekta) w
    roku 2004
    Parę dni temu dostałem wezwanie z US z informacją o błędnie
    wpełnionym polu 51, kolumna "f" w PIT-36 "Należna zaliczka, w tym
    zaliczka pobrana przez płatnika".

    Zgodnie objaśnieniem do PITu wpisałem tam kwotę należnych
    zaliczek za rok podatkowy (powiększoną o zaliczke za grudzień w
    wysokości należnej za listopad).
    Wg Pani z US powinienem tam wpisać kwotę pomniejszoną o wysokość
    ograniczenia zaliczki (choć sama już nie była tego pewna), co wydaje
    mi się niewłaściwe. Która kwota jest właściwa?

    Z góry dziękuję za pomoc

    Slawek