  • 1. Data: 2014-06-02 10:21:45
    Temat: Pomyłka w przelewie do ZUS
    Od: "szk" <c...@p...onet.pl>

    Witam!

    Robię dziś przelewy do ZUS za maj 2014 - pomyliłem się w banku internetowym
    i wysłałem składkę na społeczne na konto zdrowotnego. Fundusz pracy poszedł
    dobrze, a społecznego jeszcze nie wysłałem, bo nie bardzo wiem co robić w
    takiej sytuacji. Chcę się upewnić czy dobrze myślę.

    Wyczytałem, że ZUS wszelkie nadpłaty przeksięgowuje na poczet zaległości,
    niedopłat itp. (art. 24 ust. 6a i art. 32 ustawy o systemie ubezpieczeń
    społecznych). W tej sytuacji czy dobrze będzie jeśli:

    1. wpłacić na ub. społeczne kwotę taką, jaka jest na zdrowotne (czyli
    odwrotnie jak zrobiłem ze zdrowotnym)
    2. wysłać pismo z prośbą o przeksięgowanie nadpłaty ze zdrowotnego na
    społeczne (wszystko się wtedy wyzeruje)
    3. sprawdzić wszystko wysyłając wniosek o niezaleganie ze składkami albo
    RD-3 wniosek o rozliczenie konta

    Sprawa druga - jak księgować takie "zamienione" przelewy w KPiR i jak ująć
    fakt przeksięgowania przez ZUS? Społeczne wrzucam co miesiąc w koszty.

    sz.

  • 2. Data: 2014-06-02 18:05:23
    Temat: Re: Pomyłka w przelewie do ZUS
    Od: elephanto <e...@c...it.gmail.com>

    W dniu 02-06-2014 10:21, szk pisze:
> [...]
    > społeczne (wszystko się wtedy wyzeruje)
    > 3. sprawdzić wszystko wysyłając wniosek o niezaleganie ze składkami albo

    Tok rozumowania jak najbardziej OK.

    > Sprawa druga - jak księgować takie "zamienione" przelewy w KPiR i jak
    > ująć fakt przeksięgowania przez ZUS? Społeczne wrzucam co miesiąc w koszty.

    Normalnie. Mozesz sobie pod przelew podpiac swoje pismo + odpowiedz z ZUSu.

    --
    Adam

  • 3. Data: 2014-06-06 16:07:58
    Od: "szk" <c...@p...onet.pl>