  • 1. Data: 2005-01-17 10:14:34
    Temat: Ponowne skorzystanie z ulgi?
    Od: "Tomasz" <t...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie odnośnie ulgi budowlanej. W 1999 kupiłem działkę budowlaną -
    skorzystałem z ulgi (odliczyłem koszt 350m2). Niestety działkę zmuszony byłem
    sprzedać zanim rozpocząłem budowę (sprzedałem ją w 2004 roku). Rozumiem, że
    muszę zwrócić fiskusowi ulgę, którą wykorzystałem.
    Ale - w 2001 roku kupiłem mieszkanie + udział we wspólnej częsci gruntu (w
    użytkowaniu wieczystym) - mieszkanie odliczyłem, gruntu już nie mogłem (bo
    miałem działkę, której koszt zakupu odliczyłem) - pytanie czy mogę zrobić to
    teraz?

  • 2. Data: 2005-01-17 10:26:17
    Temat: Re: Ponowne skorzystanie z ulgi?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miałem działkę, której koszt zakupu odliczyłem) - pytanie czy mogę zrobić

    IMO nie musisz zwracać fiskusowi ulgi, tylko różnicę - o ile działka była
    droższa, a wspólna część gruntu mniejsza niż limit.
    No i warunek - tą wspólną część musiałeś wykazać w zeznaniu, nawet jeśli z
    racji przekroczenia limitu nie mogłeś jej odliczyć.

  • 3. Data: 2005-01-17 11:38:17
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > No i warunek - tą wspólną część musiałeś wykazać w zeznaniu, nawet jeśli z
    > racji przekroczenia limitu nie mogłeś jej odliczyć.

    Bardzo dziekuję za szybką odpowiedź; najgorsze że nie pamiętam czy zgłaszałem
    ten grunt czy nie w zeznaniu podatkowym, a jeśli nie? Mogłem nie zgłaszać -
    wiedząc, że ponowne odliczenie i tak mi się nie należy. Mam oczywiscie faktury,
    itp.

  • 4. Data: 2005-01-18 00:08:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Jan 2005 t...@p...onet.pl wrote:
    [...]
    >+ najgorsze że nie pamiętam czy zgłaszałem
    >+ ten grunt czy nie w zeznaniu podatkowym, a jeśli nie?

    ...czy mi się dobrze *wydaje* że podatnik może dostać kopię
    (sporządzoną przez US) ze swojej deklaracji - za jakąś drobną
    odpłatnością ? (5 albo 15 zł "skarbowej" ?)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)