  • 1. Data: 2006-01-04 15:38:16
    Temat: Postępowanie KRSu wobec spółki z o.o. .
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Witam.

    Proszę - nie odsyłajcie mnie na "pl.soc.prawo" ;). Od lat czytam tą Grupę
    regularnie i wiem, że tutaj też mam szanse na pomoc :)) !!!

    Mój problem polega na tym, że w lipcu 1990 roku (!!!) zachciało mi się
    założyć "dwuosobową" spółkę z o.o. . Na tą okoliczność została spisana
    umowa spółki przed notariuszem, a właściwy miejscowo Sąd Gospodarczy dokonał
    rejestracji "RHB". Oprócz tego "zdążyłem" też "załatwić" REGON. I na tym ...
    ta "wielka" spółka zakończyła swoje życie, a z byłym/"niedoszłym"
    wspólnikiem praktycznie nie mam kontaktu od tamtej chwili. Została mi umowa
    i dokumenty rejestracyjne ... i tyle.

    Wyżej wymienione dokumenty przeleżały w szafie 15 lat aż do wczoraj,
    ponieważ otrzymałem pismo z Sądu Rejonowego - Wydział Gospodarczy KRS, który
    to sąd na posiedzeniu niejawnym, po rozpoznaniu sprawy "z urzędu",
    postanowił wszcząć postępowanie przymuszające moją spółkę do przedstawienia
    szeregu dokumentów (KRS-W3/WK/WM/WE i kilku dowodów opłat), pod rygorem
    nałożenia grzywny na członków zarządu.
    W Uzasadnieniu do wwym. Postanowienia napisano, że wobec nie
    przerejestrowania spółki z rejestru handlowego do rejestru przedsiębiorców
    (do dnia 31.12.2003), sąd wszczyna postępowanie przymuszające z art. 24
    Ustwy o KRS ... . Jest też pouczenie, że w przypadku zaprzestania
    działalności należy na piśmie podać datę.

    Moje pytanie "podstawowe" brzmi: co powinienem zrobić i jak to napisać, żeby
    (o ile to możliwe) ostatecznie "ukręcić tej sprawie łeb" w sądzie
    rejestrowym ???

    A drugie pytanie "przy okazji" jest takie: co mogę/muszę zrobić ze spółką,
    która nie wykonała ani jednej czynności gospodarczej, jest "tylko"
    zarejestrowana" od 15 lat i ma nadany regon ???

    Do kogo ewentualnie się udać z wszystkimi "papierami", bo przypuszczam, że
    nie jest to sprawa dla "zwykłego" adwokata ???

    Za wszelką pomoc będę bardzo zobowiązany !!! Sprawa jest pilna, bo jestem
    zobowiązany do zachowania terminu 7-mio dniowego, a ja nawet nie wiem, u
    kogo szukać porady prawnej :(.

    -
    Pozdrawiam serdecznie :). Piotr

  • 2. Data: 2006-01-04 16:36:11
    Temat: Re: Postępowanie KRSu wobec spółki z o.o. .
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Podstawowe pytanie: kto jest w zarzadzie spolki? Rozumiem ze jestes
    wspolnikiem, a drugi gdzies sie zapodzial...?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 3. Data: 2006-01-04 17:49:06
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

> [...]
    > szeregu dokumentów (KRS-W3/WK/WM/WE i kilku dowodów opłat), pod rygorem

    A został w ogóle powołany zarząd spółki? Sprawdź w umowie spółki, czy
    przypadkiem nie jesteś prezesem... Jeśli zarząd nie został powołany,
    to żądania sądu są wymierzone w próżnię.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 4. Data: 2006-01-04 18:53:18
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Baton" <k...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Podstawowe pytanie: kto jest w zarzadzie spolki?

    Ja jestem prezesem, a drugi wspólnik wiceprezesem (udziały po równo, czyli
    po 50%). Nie wiem, czy "wiceprezes" też otrzymał pismo (jeśli ma to jakieś
    znaczenie dla sprawy).

    Rozumiem ze jestes
    > wspolnikiem, a drugi gdzies sie zapodzial...?

    Tak. W bezdennej otchłani alkoholu. I właśnie dlatego wolałbym tą sprawę
    załatwić osobiście, bo prawdopodobnie odnalazłbym tą osobę "fizycznie" w
    ciągu godziny ale (przypuszczam) pijaną albo na kacu :-(. Domyślam się, że
    gdyby taka potrzeba zaistniała, to wszystko, czego mógłbym
    oczekiwać/osiągnąć, to podpis ... . Na wyegzekwowanie jakichkolwiek
    "czynności", tym bardziej w obliczu sądu oddalonego o 30 km - nie mam szans
    :-(.
    --
    Pozdrawiam :). Piotr

  • 5. Data: 2006-01-04 18:56:34
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > Hello Piotr,

    Witaj RoManie ;) ... .

    > A został w ogóle powołany zarząd spółki? Sprawdź w umowie spółki, czy
    > przypadkiem nie jesteś prezesem... Jeśli zarząd nie został powołany,
    > to żądania sądu są wymierzone w próżnię.

    No niestety. Zarząd został powołany (jestem prezesem, a druga osoba
    wiceprezesem, każdy z udziałami po 50%).

    --
    Pozdrawiam :). Piotr

  • 6. Data: 2006-01-04 19:12:29
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    [...]

    > No niestety. Zarząd został powołany (jestem prezesem, a druga osoba
    > wiceprezesem, każdy z udziałami po 50%).

    No to masz przerąbane i musisz szybko przedstawić wszystkie posiadane
    dokumenty razem z pisemnym wyjaśnieniem sytuacji.
    Co gorsza - będzie Ci trudno zlikwidować spółkę, skoro nie masz
    większości udziałów...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2006-01-07 14:50:36
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    > Hello Piotr,
    > No to masz przerąbane i musisz szybko przedstawić wszystkie posiadane
    > dokumenty razem z pisemnym wyjaśnieniem sytuacji.

    Prawdopodobnie tym się to skończy, chociaż prawnik wysłał już pismo
    odwoławcze. Trzeba wykorzystać każdą szansę (IMHO).

    > Co gorsza - będzie Ci trudno zlikwidować spółkę, skoro nie masz
    > większości udziałów...

    "Zdobycie" większości udziałów lub pełnomocnictwa do sprzedaży udziałów
    wspólnika (albo i całej spółki) - chyba nie będzie dla mnie problemem.
    Chętnie bym się pozbył tej "firmy" za cenę opłat sądowych/notarialnych ;)).
    No i dzięki za zainteresowanie :).

    --
    Pozdrawiam :). Piotr

  • 8. Data: 2006-01-07 15:08:48
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wspólnika (albo i całej spółki) - chyba nie będzie dla mnie problemem.
    > Chętnie bym się pozbył tej "firmy" za cenę opłat sądowych/notarialnych

    Jeśli mówisz poważnie to być może znam chętnego.

  • 9. Data: 2006-01-07 17:50:21
    Od: "Piotr" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli mówisz poważnie to być może znam chętnego.

    Poszło na priv. Gdyby nie dotarło - daj mi znać na maila (też po
    odspamowaniu).
    --
    Pozdrawiam :). Piotr

  • 10. Data: 2006-01-07 18:06:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Piotr" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Poszło na priv. Gdyby nie dotarło - daj mi znać na maila (też po
    > odspamowaniu).

    Nie dotarło, ale już Twój mail przesłałem zainteresowanemu zakupem.
    Może się sam odezwie do Ciebie.