  • 1. Data: 2008-04-24 12:02:57
    Temat: Potwierdzenie wywozu IE599
    Od: "Kowalski" <k...@v...pl>

    Czy Urząd Celny lub jakiś inny podmiot udostępnia bezpłatne oprogramowanie
    do podglądu lub wydruku pliku ie599.xml?
    Pozdrowienia.

  • 2. Data: 2008-04-25 22:27:05
    Temat: Re: Potwierdzenie wywozu IE599
    Od: "szomiz" <s...@k...dostawac.reklamy.przez.net>

    Użytkownik "Kowalski" <k...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Czy Urząd Celny lub jakiś inny podmiot udostępnia bezpłatne oprogramowanie
    > do podglądu lub wydruku pliku ie599.xml?

    A czym sie bedzie roznic wydruk z przegladarki od wydruku "jak na starym
    SAD'zie" poza tym ze bedzie mial 2 katki wiecej?

    Nie, nie bedzie taniej. Tusz/toner marnowany na ramki kosztuje wiecej niz
    dodatkowe kartki papietu.

    sz.

  • 3. Data: 2008-04-26 07:58:00
    Od: "Kowalski" <k...@v...pl>

    Dziękuję za zainteresowanie.
    Nie chodzi o koszt kartek papieru i tuszu.

    Wygląda to tak.
    Firma X przez Agencję Celną eksportuje towar (3 - 4 przesyłki w roku).
    Pocztą elektroniczną otrzymuje IE-599 który jest dokumentem dla US
    potwierdzającym 0% VAT na fakturze. Do tej pory księgowa miała czytelny (dla
    niej) SAD w papierach i do tego jest przyzwyczajona. Nie chcę dawać jej do
    ręki wydruku drzewa XML-a z pojęciami słownikowymi by sobie to analizowała,
    opisywała na swoje potrzeby itd.
    Jest dostępny ECS View lecz on wymaga wykupienia licencji (240PLN netto
    rocznie). Program ma inne opcje (oprócz wydruku IE-599) zupełnie
    nieprzydatne w firmie X.
    Ciekawą sprawą jest http://mdb.com.pl/IE599.html ,ale to chyba jest chwyt
    marketingowy.
    Może ktoś znalazł coś jeszcze ciekawszego?
    Można oczywiście próbować zaimplementować wyduk na podstawie opisanego
    formatu pliku, ale to dość dużo pracy.
    Dziwię sie, że UC nie oferuje odpowiedniego narzędzia. Chwała ZUS-owi, ze
    nie karze nam kupować płatnika.
    Pozdrowienia.