  • 1. Data: 2008-04-23 14:44:48
    Temat: Nota korygujaca - pytanie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Nigdy markety nie robiły problemów, gdy przychodziłem po FVAT po więcej niż 7
    dniach ("na firmę"), zbierało się paragony i szło "zbiorczo". Ostatnio jednak
    OBI zaczęło drastycznie tego przestrzegać :/. No i zebrało mi się trochę
    paragonów przeterminowanych.

    Czy można wziąć FVAT na osobę prywatną, a potem wysłać im notę korygującą?

  • 2. Data: 2008-04-23 16:33:32
    Temat: Re: Nota korygujaca - pytanie
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 kwiecień 2008 16:44
    (autor r...@k...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <2...@4...com>):

    > Czy można wziąć FVAT na osobę prywatną, a potem wysłać im notę korygującą?

    Nie.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 3. Data: 2008-04-23 18:52:54
    Od: <s...@a...pl>

    > Nie.

    Dlaczego nie? W tym co planuje wątkotworca napewno nie. Ale wogóle można, o
    ile poprawia ona błąd (a nie zmienia nabywcę).

  • 4. Data: 2008-04-23 20:30:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 kwiecień 2008 20:52
    (autor s...@a...pl
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <fuo0hu$dvl$1@news.onet.pl>):

    > Dlaczego nie? W tym co planuje wątkotworca napewno nie. Ale wogóle można,
    > o ile poprawia ona błąd (a nie zmienia nabywcę).

    Oj odpowiedziałem nie na wyrwane z kontekstu zdanie.....

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 5. Data: 2008-04-26 07:37:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2008, r...@k...pl wrote:

    > Nigdy markety nie robiły problemów, gdy przychodziłem po FVAT po więcej niż 7
    > dniach ("na firmę"), zbierało się paragony i szło "zbiorczo". Ostatnio jednak
    > OBI zaczęło drastycznie tego przestrzegać :/

    Nie można wykluczyć, że US ich ukarał lub udzielił "ostatniego
    ostrzeżenia".
    Weź ustawę: jeśli sprzedawca *wie*, że sprzedaje dla DG, to *on*
    (sprzedawca!) łamie prawo nie wystawiając f-ry.

    Jeśli nie wie, to mamy pytanie: czy akceptacja "przekwalifikowania"
    f-ry nie załapie się pod "nieprawidłowe wystawienie faktury"?

    BTW: brak prawa do "zbiorczego" brania faktur, przynajmniej w zakresie
    drobnych (lub relatywnie drobnych) zakupów to absurd, zgoda.
    Powinna istnieć możliwość wystawiania jednek f-ry "zbiorczo", powiedzmy
    do kwoty (łącznych zakupów) 1500 zł. Albo powiedzmy przy zakupach do
    100 zł (każdy zakup).
    No ale nie ma.

    > Czy można wziąć FVAT na osobę prywatną,

    A firma prywatna DG OF to jaka osoba jest, "państwowa"? ;)
    Faktura wzięta "na firmę" jest jak najbardziej na osobę prywatną :)

    > a potem wysłać im notę korygującą?

    Dochodzi dodatkowa wątpliwość: czy nie mamy z przypadkiem nadużycia.
    Konkretnie z "doprowadzeniem do niekorzystnego rozporządzenia majątkiem",
    przez *jednoczesne* korzystanie (przez kupującego, na koszt sprzedawcy)
    z uprawnień konsumenckich (z przepisów konsumenckich) i np. rękojmi
    (Kodeks Cywilny).

    Sam kilka razy pytałem o to właśnie z p. widzenia przepisów
    cywilnoprawnych i karnych: IMHO taka operacja, w razie skorzystania
    z prawa do reklamacji, powinna dać się podciągnąć pod usiłowanie oszustwa.

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2008-04-28 14:53:35
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 26 Apr 2008 09:37:36 +0200, w <Pine.WNT.4.64.0804252142550.436@athlon64>,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(-a):

> [...]
    > Powinna istnieć możliwość wystawiania jednek f-ry "zbiorczo", powiedzmy
    > do kwoty (łącznych zakupów) 1500 zł. Albo powiedzmy przy zakupach do

    No właśnie. W takich Niemczech wystarczy podstemplować otrzymany paragoni i
    można w koszty. I nie ma kolejek na stacjach po wpisanie FVAT :).

  • 7. Data: 2009-07-31 12:22:24
    Od: "bartek0483" <bartek0483@WYTNIJ_TOo2.pl>

    Jeśli ktoś szuka jakiegoś programu umożliwiającego wystawianie m.in. not korygujących
    to polecam program ze strony http://www.pakietprzedsiebiorcy.pl/faktura_vat.php