  • 1. Data: 2008-04-24 06:10:24
    Temat: Zakładanie firmy-pytania
    Od: "Adrian" <a...@i...pl>

    Witam. Mam zamiar zająć się sprzedarzą w sieci. Przeszukałem już chyba z pół
    internetu w poszukiwaniu odpowiedzi na pytania. Głównym problemem jest to,
    że co zadzwonię do jakiejś hurtowni z zapytaniem o cene jakiegoś artykułu,
    ta cena jest wyższa niż na allegro. Przyuszczam, że te osoby co tak tanio
    sprzedają to mają duże rabaty i druga rzecz to chyba niechcą zabardzo nic
    przez telefon mówić, bo chcą zobaczyć dokumentu od wpisie do działalności
    gospodarczej, zaświadczenie o nadaniu REGON i ogólnie mówią proszę
    przyjechać to wtedy będziemy rozmawiać. Ale zastanawia mnie jeszcze jedna
    rzecz, czy jeszcze nie idzie coś pieniędzy wyciągnąć w sposobie
    opodatkowania firmy i różnych zwrotach np: za paliwo, kupno jakichś rzeczy
    dla firmy i z tego że ten asortyment jest w dużej większości opodatkowany
    22% Vatem?
    Druga rzecz to czy być tym Vatowcem czy nie? Jakie z tego są korzyści? Z
    tego co się dowiedziałem to wszystkie odliczenia z rzeczy zakupionych na
    firmę i za paliwo są tylko możliwe jak się jest opodatkowanym na ogólnych
    zasadach, czy może żeby to wszystko odliczać to trzeba byc Vatowcem?? Z góry
    dziękuję za odpowiedzi.

    Adrian

  • 2. Data: 2008-04-24 11:13:36
    Temat: Re: Zakładanie firmy-pytania
    Od: kenubi <n...@n...pl>

    Adrian wrote:

    [ciach]
> [...]
    > dla firmy i z tego że ten asortyment jest w dużej większości opodatkowany

    Ja bym się nie nastawiał, samochodu ciężarowego pewnie nie masz itd.,
    albo uciążliwe ewidencje przebiegu albo jak weźmiesz samochód "w firmę" to
    on służyć będzie _tylko_ na cele firmy - nie wolno pojechać nim do babci na
    urodziny (a jeśli to będzie to niezgodnie z przeznaczeniem - oczywiście
    życie - życiem ale ..).
    Jak coś nakupisz na firmę to potem trzeba się z tego rozliczyć,
    wytłumaczyć .. i .. oddać podatki na zakończenie :) hehe (wyposażenie tak
    sobie w firmie nie znika!) coś je sobie odliczył albo .. bedziesz
    kombinował
    Z tego wszystkiego wyjdzie Ci , że co krok musisz (niestety) kombinować i po
    roku,2,3 .. stwierdzisz,że masz już dość i wiecej tego kombinowania
    niż "oszczędności" i czujesz sie jak przestępca co nakradł niewiadomo ile a
    to marne grosze były wśród podatków jakie odprowadziłeś.

    Ja tak przynajmniej mam, odliczyłem pierdoły a teraz się martwię czy
    urzędnik zrozumie po co mi to było i czy ja dam radę mu to wytłumaczyć.
    Teraz kupuję drobniejsze rzeczy do firmy i nie biorę faktur i nie odliczam
    bo wolę mieć "święty spokój" niż 5-10 zł odliczyć i budzić się w nocy zlany
    potem bo po co mi były do firmy 2 zszywacze gdy wystarczy jeden
    (abstrahuję) .

    p.s. ktoś tu kiedyś napisał na grupie takie ~słowa: "kara śmierci nie jest
    potrzebna, wystarczy, że założy firmę a sznurek sam sobie uplecie" -
    zastanów się dobrze!, może jestem pesymistą ale ja po 6 latach nie wiem jak
    z tego [firmy] teraz wybrnąć.

    pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-04-24 15:25:18
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Rozumiem, co czujesz ;-)
    JaC

    -----

  • 4. Data: 2008-04-24 17:12:32
    Od: "Adrian" <a...@i...pl>

    Wiecie, praca jak praca czasem jest dość jak ci ktoś rozkazuje i trochę
    więcej kasy też by się przydało.
    A czemu teraz macie takie zdanie o firmie?? słabo idzie, czy chodzi w ogóle
    o jakieś problemy ??

  • 5. Data: 2008-04-24 18:59:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kenubi wrote:

> [...]
    > odliczyć i budzić się w nocy zlany potem bo po co mi były do firmy 2
    > zszywacze gdy wystarczy jeden (abstrahuję) .

    Albo było do celów działalności, albo nie.
    Jak się kupuje np dywan z myślą, że może się uda wytłumaczyć,
    że klient (który z reguły w domu nie bywa) po nim stąpając
    bardziej hojny i łatwy będzie, to jest powód, żeby się budzić w nocy.
    Ale jeśli kupowałeś nawet drobiazgi, ale z ewidentynym przeznaczeniem
    do celów działalności, to w czym problem.
    Ja poza towarem handlowym - mam w kosztach
    wydatki na samochody, telefony, trochę biurowych dupereli
    (papier, tonery), jakiś drobiazg do PC jak coś nawali.
    Co Wy ludziska kupujecie, że spać nie możecie?

  • 6. Data: 2008-04-24 19:09:54
    Od: "Adrian" <a...@i...pl>

    Ale wracając do tematu. Jak to jest z tym Vatem? dobrze zostać Vatowcem czy
    nie?? A może jeszcze wypowie się ktoś kto handluje na allegro. Czemu ceny na
    allegro są niższe niż ceny hurtowe? czy tym osobom co handlują na allegro to
    się jakoś opłaca? Dopytałem się w hurtowni o wszystkie możliwe upusty które
    mógł bym dostać za dany towar to wraz wychodziło drożej niż cena na allegro,
    może jest w tym jakiś dziwny trick do którego jeszcze nie dotarłem :-)

  • 7. Data: 2008-04-24 20:39:24
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    To zależy, kto ma byc twoim klientem.
    Jezeli firmy vatowe, to vatowiec ma dla nich lepsze ceny (bo netto).
    Ale sa też instytucje, dla których doliczony przez Ciebie VAT jest ich niepotrzebnym
    kosztem (jak gminne, państwowe,
    szkoły, słuzba zdrowia).
    Jezeli tzw. ludność, to im wszystko jedno zwykle, byle taniej.
    VAT to porazka jesli chodzi o skarbówkę, praktycznie bez zewnetrznej ksiegowej (czyli
    min. 400 zł/mies. wydatku) lub
    żony ekonomistki (czyli min. 4 tys. zł/mies wydatku) zakładasz sobie petle na szyję,
    kwestia nie czy ale kiedy byłbys
    martwy.
    Bez vat śpisz znaaacznie spokojniej ;-)
    JaC

    -----

  • 8. Data: 2008-04-24 20:46:23
    Od: "Adrian" <a...@i...pl>

    > Jezeli tzw. ludność, to im wszystko jedno zwykle, byle taniej.

    Ale jak tzw. ludność zarabia na tym że nie jestem Vatowcem? W jaki sposób
    wychodzi że ja mam towar taniej jeśli nie jestem Vatowcem? Mogę jakoś taniej
    kupić jeśli nie jestem płatnikiem Vat??
    Sorrki za te banalne pytania ale juz tyle przeczytałem rzeczy i mam w
    głowie strzępki prze różnych informacji które teraz musze po łapać i zebrać
    w całość. ;-)

  • 9. Data: 2008-04-24 20:51:10
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pójdź na najbliższy bazar i sprawdź ;-))
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-04-24 21:00:06
    Od: "Adrian" <a...@i...pl>

    > Pójdź na najbliższy bazar i sprawdź ;-))

    Ale ma to się jakoś do tego że użytkownicy na allegro sprzedaja produkty po
    cenach niższych niż sa w hurtowni?? Jak oni to robią że tak sprzedają??
    zarabiają coś na tym?