  • 1. Data: 2007-05-28 08:58:22
    Temat: Pożyczka
    Od: Simon <S...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Witam,
    chcę udzielić pożyczki na kwotę 20tys. zl. Nie chce na niej zarabiać. Nie
    chcę też odsetek jesli pozyczka zostanie splacona w terminie. Chce zawrzeć
    w umowie odsetki karne tylko w wypadku przekroczenia teminu spłaty.
    Czy muszę zaplacic z tytuly takiej umowy jakies podatki?

    S.

  • 2. Data: 2007-05-28 09:11:13
    Temat: Re: Pożyczka
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 28.05.2007 Simon <S...@n...ma.takiego.adresu.pl> napisał/a:
> [...]
    > w umowie odsetki karne tylko w wypadku przekroczenia teminu spłaty.
    > Czy muszę zaplacic z tytuly takiej umowy jakies podatki?

    Ja bym dał dla spokoju odsetki typu 0.1% rocznie. Żeby nikt nie miał
    potem wątpliwości, że to pożyczka, a nie depozyt. Podatek musisz zapłacić -
    od czynności cywilnoprawnych. Wklep jego nazwę w google, to znajdziesz
    wiele ten temat.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2007-05-28 10:10:20
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-05-2007 o 11:11:13 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > zapłacić -
    > od czynności cywilnoprawnych. Wklep jego nazwę w google, to znajdziesz

    A od odsetek chyba PIT się należy?

  • 4. Data: 2007-05-28 13:26:36
    Od: Simon <S...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > - od czynności cywilnoprawnych. Wklep jego nazwę w google, to znajdziesz

    A jeśli to bedzie depozyt? Ja wcale nie chce na tym zarabiać. I nie chce
    płacic zadnych podatków jeśli to mozliwe...
    Chce tylko podpisać jakis papierek, zeby zabezpieczyć sie na wypadek gdyby
    ten ktos zapomniał pieniedzy oddac na czas...

    Sz.

  • 5. Data: 2007-05-28 13:53:11
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Simon wrote:
> [...]
    > w umowie odsetki karne tylko w wypadku przekroczenia teminu spłaty.
    > Czy muszę zaplacic z tytuly takiej umowy jakies podatki?

    A musisz udzielać akurat pożyczki?

    Niech twój przyszły wierzyciel wystawi weksel własny i Ci go sprzeda.
    Ale nie jako zabezpieczenie pożyczki tylko właśnie w ten sposób.

    Unikasz wtedy PCC a i odzyskanie pieniędzy jest znacznie bardziej proste.

    Piotrek

  • 6. Data: 2007-05-28 14:01:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    > A jeśli to bedzie depozyt? Ja wcale nie chce na tym zarabiać. I nie chce
    > płacic zadnych podatków jeśli to mozliwe...

    To też PCC

  • 7. Data: 2007-05-28 14:53:27
    Od: Simon <S...@n...ma.takiego.adresu.pl>

    Piotrek wrote:

    > Niech twój przyszły wierzyciel wystawi weksel własny i Ci go sprzeda.
    > Ale nie jako zabezpieczenie pożyczki tylko właśnie w ten sposób.

    Chyba własnie o to mi chodziło. Dziekuje.

    Znalazlem w sieci, ze aby weksel własny był ważny musi posiadać kilka
    niezbędnych formalnych elementów:
    * miejsce wystawienia weksla,
    * data wystawienia weksla,
    * suma wekslowa cyfrowo,
    * oznaczenie terminu płatności (szerzej o tym dalej),
    * bezwarunkowe przyrzeczenie zapłacenia oznaczonej sumy pienięznej,
    * oznaczenie rodzaju weksla (sola, własny, suchy, prosty),
    * nazwa "weksel" w samym tekście dokumentu,
    * remitent,
    * suma wekslowa słownie,
    * domicyliat,
    * miejsce płatności weksla (domicyl),
    * podpis wystawcy weksla własnego.

    Zgadza się? To wystarczy?

    > Unikasz wtedy PCC a i odzyskanie pieniędzy jest znacznie bardziej proste.

    Dlaczego w wypadku weksla odzyskanie pieniedzy jest prostrze? Obowiazuje w
    tym wypadku jakies uproszczone postepowanie sadowe? (przepraszam za laickie
    pytanie).

    S.

  • 8. Data: 2007-05-28 15:42:45
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 28-05-2007 o 16:01:18 Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    napisał(a):

    > To też PCC

    No i jeśli depozyt będzie bezpłatny to jakieś nieodpłatne świadczenie się
    tutaj pojawia

  • 9. Data: 2007-05-28 19:49:28
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Simon napisał(a):

> [...]
    > * oznaczenie rodzaju weksla (sola, własny, suchy, prosty),
    > * nazwa "weksel" w samym tekście dokumentu,

    Wilu rzeczy nie musi być. Weksel może być następujący:

    "Kraków, 28 maja 2007r. Weksel na 1000zł.
    Dnia 1 grudnia 2007r. zapłacę za ten weskel na zlecenie SIMONA sumę
    tysiąca złotych. Płatny w Krakowie"
    Podpis.

    To powinno wystarczyć.

    > Dlaczego w wypadku weksla odzyskanie pieniedzy jest prostrze? Obowiazuje w
    > tym wypadku jakies uproszczone postepowanie sadowe? (przepraszam za laickie
    > pytanie).

    Tak, postępowanie sądowe jest prostsze, a egzekucję można prowadzić
    jeszcze przed zakończeniem postępowania sądowego, nawet gdyby dłużnik
    się odwoływał.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-05-28 22:11:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 May 2007, t...@o...pl wrote:

    > No i jeśli depozyt będzie bezpłatny to jakieś nieodpłatne świadczenie się
    > tutaj pojawia

    Żeby była jasność, bezpłatne świadczenie otrzymuje ten kto składa
    pieniądze w depozyt :), nie dość że mu pieniadze przechowują to
    jeszcze nie chcą zapłaty :P

    pzdr, Gotfryd