  • 1. Data: 2007-05-27 12:22:41
    Temat: Zajęcie pensji pracownika - jak rozliczać w liście płac
    Od: e...@w...pl

    Dzień Dobry Drogie Dzieci :]
    Jak obiecałem mam takie pytanko jak w temacie, a tutaj je nieco
    rozszerze:
    Dostałem pismo od komornika w sprawie zajęcia pensji pracownika i:
    - pracownik zarabia netto 1200 zl
    - komornik informuje ze od maja 2007 roku celem zaspokojenia
    naleznosci (250 zl + 61.18 zl oplat) miesiecznie (nie pisze przez ile
    miesiecy) na dole jest podane zalegla zaliczka alimentacyjna w
    wysokosci 3520.05 zl plus 506.32 zl oplat egzekuzyjnych

    Na dole w punkcie II pisze ze zajmuje wynagrodzenie dluznika i
    wymienione wyzej wierzytelnosci do wysokosci egzekwowanego swiadczenia
    (jak mam rozumiec 3520.05 + 506.32 ?) nie wiecej jednak niz 60%
    wynagrodzenia lub wierzytelnosci miesiecznie (ale brutto czy netto?)

    Pozniej komorus pisze zeby nie wyplacal czesci pracownikowi przekazal
    RMUA za ostatnie 3 miesiace podal nip i imiopna rodzicow i numery kont
    bankowych (pracwnikowi wyplacam pensje gotowka a on kwituje mi to na
    liscie plac i na KW)

    Teraz pytanie - o ile wszystko rozliczam na podstawie listy plac - to
    jak uwzglednic te wierzytelnosci (alimenty plus zalegle zaliczki
    alimentacyjne i oplaty egzekucyjne) w liscie plac i jak ta pensje 1200
    netto rozliczyc? Aby wszystko sie zgadzalo i czasem nie nadplacal
    podatku i oplat ZUS? - jak mniemam odliczac mu to od pensji netto?
    czyli 1200 zl - 311.18 zl - 60%*(1200 zl) [tj. 720 zl] - przeciez
    razem zostanie mu do wyplaty 168.82 - i co te kwote mam uwzgledniac w
    liscie plac? Jak to wszystko ogranac?

    Tomek S.
    GG:559899