  • 1. Data: 2007-10-16 21:52:41
    Temat: Praca w niedziele
    Od: A...@p...fm (Art.R)

    witam,
    przypuszczam, że ten wątek był już poruszany
    na tym forum, ale jakoś nie potrafię się doszukać...
    Chodzi o to, że ostatnio bardzo często pracuję
    w soboty i niedziele. Kolega z pracy znalazł
    przepis, że za pracę w niedziele należy się nam
    oprócz setek dodatkowy płatny dzień wolny
    lub dodatkowe wynagrodzenie za ten dzień
    (oprócz setek). Niedawno było spotkanie z
    kadrowcem - firma zinterpretowała to tak,
    że dzień wolny wprawdzie nam się należy
    ale niepłatny i musimy z niego skorzystać w
    danym okresie płacowym... kto ma rację???

    Pozdrawiam, art

    Wybierz najwiekszy absurd wyborczy!
    Kliknij >>> http://link.interia.pl/f1c12

  • 2. Data: 2007-10-17 08:03:43
    Temat: Re: Praca w niedziele
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Art.R" <A...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > lub dodatkowe wynagrodzenie za ten dzień
    > (oprócz setek). Niedawno było spotkanie z
    > kadrowcem - firma zinterpretowała to tak,

    A Ty myślałeś, że dostaniesz za ten dzień godzinówkę, jakbyś w pracy był?
    ;-)

  • 3. Data: 2007-10-17 08:17:37
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Art.R pisze:
> [...]
    > że dzień wolny wprawdzie nam się należy
    > ale niepłatny i musimy z niego skorzystać w
    > danym okresie płacowym... kto ma rację???

    Rację ma zakład pracy - za pracę w niedzielę przysługuje dzień wolny.
    Dopiero jeśli udzielenie dnia wolnego nie byłoby możliwe, za pracę w
    niedziele należy się dodatek.

    art. 151(11) kp.
    § 1. Pracownikowi wykonującemu pracę w niedziele i święta, w
    przypadkach, o których mowa w art. 15110 pkt 1-9, pracodawca jest
    obowiązany zapewnić inny dzień wolny od pracy:
    1) w zamian za pracę w niedzielę - w okresie 6 dni kalendarzowych
    poprzedzających lub następujących po takiej niedzieli,
    [...]
    § 2. Jeżeli nie jest możliwe wykorzystanie w terminie wskazanym w § 1
    pkt 1 dnia wolnego od pracy w zamian za pracę w niedzielę, pracownikowi
    przysługuje dzień wolny od pracy do końca okresu rozliczeniowego, a w
    razie braku możliwości udzielenia dnia wolnego od pracy w tym terminie -
    dodatek do wynagrodzenia w wysokości określonej w art. 1511 § 1 pkt 1,
    za każdą godzinę pracy w niedzielę.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2007-10-17 14:42:50
    Od: A...@p...fm (Art.R)

> [...]
    > dodatek do wynagrodzenia w wysokości określonej w art. 1511 § 1 pkt 1, za

    tak... ale czy ten dzień wolny ma być płatny czy nie? Zakład pracy twierdzi
    że ten dzień jest traktowany jak urlop bezpłatny.
    W tej chwili stanęło na tym, że nie mamy ani dnia wolnego ani tego dodatku
    z art1511 § 1 pkt 1 (chyba nie chodzi w nim o setki).

    pozdrawiam, art

    -----------------R--E--K--L--A--M--A----------------
    -
    Lepsze wiadomosci z kraju i z zagranicy.
    Nie wierzysz? Sprawdz - http://wiadomosci.interia.pl/

  • 5. Data: 2007-10-17 14:49:47
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Art.R pisze:

> [...]
    > W tej chwili stanęło na tym, że nie mamy ani dnia wolnego ani tego dodatku
    > z art1511 § 1 pkt 1 (chyba nie chodzi w nim o setki).

    Dzień wolny jest bezpłatny. Z tym że nie jest to formalnie urlop
    bezpłatny, bo taki udziela się na wniosek pracownika.

    Jeśli jednak dnia wolnego nie masz, to należy się dodatek, zgodnie z
    przytoczonymi przepisami.

  • 6. Data: 2007-10-17 14:56:37
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Art.R" <A...@p...fm> napisał w wiadomości news:

    > tak... ale czy ten dzień wolny ma być płatny czy nie?

    Po co się drugi raz pytasz o to samo, skoro już za pierwszym razem
    dowiedziałeś się że nie jest płatny?
    Masz pracować 5 dni w tygodniu i za 5 dni masz mieć zapłacone.
    Czyli jak pracujesz w niedzielę, to nie pracujesz np. w poniedziałek, a
    wypłata pozostaje bez zmian (nie licząc dodatków za pracę w niedziele).
    Po to jest ten przepis.

    Ty byś chciał przepracować 5 dni, a zapłacone mieć za 6 - niby jakim cudem?

  • 7. Data: 2007-10-17 15:32:25
    Od: A...@p...fm (Art.R)

> [...]
    > Po to jest ten przepis.
    >
    > Ty byś chciał przepracować 5 dni, a zapłacone mieć za 6 - niby jakim
    ja akurat nie narzekam - pracowałem tak długo na różne umowy zlecenia
    że się dziwiłem że soboty i niedziele do wypłaty liczą się podwójnie.
    Chciałem wiedzieć po prostu o co jest ten szum tam gdzie teraz pracuję..

    Bedac w toalecie korzystala z ...

    >>> http://link.interia.pl/f1c2a