  • 1. Data: 2003-07-24 19:06:56
    Temat: Premia
    Od: "Michał Kościanek" <m...@p...onet.pl>

    Pracuję w firmie, której rok obrotowy skończył się 30 czerwca2003. Na
    początku roku 2003 otrzymaliśmy od Zarządu informację, iż za owy rok
    (szczególnie tak zwany busy season - X/2002-V/2003) pracownikom pewnych
    szczebli, w tym mnie, będzie wypłacona premia i na początku roku - około
    stycznia - zostanie wypłacona zaliczka na ową premię. W okolicach stycznia
    dostałem więc zaliczkowo część premii (ale pracodawca nawet nie
    poinformował mnie jaka jest to część, z praktyki natomiast wiem, iż takie
    premie to mniej więcej ekwiwalent miesięcznego wynagrodzenia, ja dostałem
    zaliczkowo około 1/3).
    Z dniem 1 sierpnia 2003 odchodzę z firmy za porozumieniem stron.

    Moje pytanie:
    czy pracodawca jest zobowiązany wypłacić mi pozostałą część premii i
    ewentualnie w jakim terminie, gdyż do chwili obecnej jeszcze nie została
    powzięta decyzja o wypłacie dla wszystkich pracowników owej premii?

    Jak dzwoniłem do moich HR, to powidzedzieli mi praktycznie żebym się "bujał
    na bambus", ponieważ jak będzie wypłata premii to nie będę już pracownikiem.

    Bardzo proszę o pomoc, lub wskazówki gdzie dokładnie poszukać przepisów,
    jeżeli takowe istnieją odnośnie mojego przypadku.

  • 2. Data: 2003-07-25 16:50:50
    Temat: Re: Premia
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Michał Kościanek" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bfpaoh$jk2$1@news.onet.pl...

    > Bardzo proszę o pomoc, lub wskazówki gdzie dokładnie poszukać przepisów,
    > jeżeli takowe istnieją odnośnie mojego przypadku.

    pl.soc.prawo potem Sąd Pracy
    Tylko zbierz dowody i świadków. Może coś zawalczysz.

    Karol

  • 3. Data: 2003-07-26 19:55:35
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jul 2003, Karol wrote:

> [...]
    >+
    >+ pl.soc.prawo potem Sąd Pracy
    >+ Tylko zbierz dowody i świadków. Może coś zawalczysz.

    A ja bym zaproponował najpierw regulamin premiowania.
    I jeśli premia jest *uznaniowa* (przypadkiem) to wzięcie pod
    uwagę że taka przegrana sprawa w Sądzie Pracy to mogą być
    wyrzucone pieniądze :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (czekający czy zaraz ktoś wyskoczy z "bezpłatnością spraw w SP" :))

  • 4. Data: 2003-07-26 21:11:42
    Od: "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

    > A ja bym zaproponował najpierw regulamin premiowania.
    > I jeśli premia jest *uznaniowa* (przypadkiem) to wzięcie pod
    > uwagę że taka przegrana sprawa w Sądzie Pracy to mogą być
    > wyrzucone pieniądze :)

    Z sadami nigdy nic nie wiadomo :-)

    Karol

  • 5. Data: 2003-07-26 22:21:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jul 2003, Karol wrote:
    [...]
    >+ > A ja bym zaproponował [...]
    >+ > I jeśli [...] to wzięcie pod
    >+ > uwagę [...]
    >+
    >+ Z sadami nigdy nic nie wiadomo :-)

    No toż zapisałem ostrożnie i warunkowo :)

    pozdrowienia, Gotfryd