  • 11. Data: 2002-03-25 14:03:33
    Temat: Re: Problem!
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    > Na początek proponuję oficjalne pismo do zakładu z ZPO listem polecomyn z
    > krótkim terminem np 3 dni na odpowiedż. Później wal do skarbowego, lecz
    > pamietaj skarbowy jak kij - ma dwa końce.
    >
    > Pozdr
    Taki też miałem zamiar tylko co mi to da? Pewnie i tak aby wydębić
    nienależny podatek bym musiał kierować sprawę do sądu.

  • 12. Data: 2002-03-25 14:55:10
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > No tak. Założylem, chyba błednie, że potrafi wyliczyć PIT. Ale chyba
    pisałem
    > jak to zrobić?
    > pozdr.

    Widzę, że dyskusja toczy się beze. Dlaczego nie wszystko dochodzi?

  • 13. Data: 2002-03-25 22:03:20
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    > pisałem
    > >
    > Widzę, że dyskusja toczy się beze. Dlaczego nie wszystko dochodzi?

    Może faktycznie jestem w ciemię bity. Próbowałem to rozgryźć i nie potrafię.
    Może mi ktoś pomóc.

    To jest to co ja podpisałem.
    1
    wynagrodzenie brutto --- 10193,59
    wynagrodzenie netto ---- 6966,25
    potrącenia pod. ZUS--- 3219,23
    inne potrącenia ---- 8,07
    2
    wynagrodzenie brutto-----8085,4
    wynagrodzenie netto ---- 5472,2
    potrącenia podatek + Zus---2613,2
    inne -- 0.21

    A teraz pity

    1 2
    Przychód ------- 11051,77 8742.39
    koszty uzysk------ 1796,8 1461.51
    dochód --------- 9254,97 7280.88
    pobrana zaliczka--- 741,7 603.1
    składki na ub.emeryt.- 2067,79 1434,87
    skł zdrowot pobrane--696,26 566,34
    odliczone--696,26 566,34

    Dwie agencje prowadziłem stąd dwie wersje.Tu mi nic się nie zgadza.

  • 14. Data: 2002-03-25 23:33:08
    Od: "Ryszard G" <r...@p...fm>

    Witam :-)

    Użytkownik "faza" <f...@b...gnet.pl> napisał w wiadomości

    > Może faktycznie jestem w ciemię bity. Próbowałem to rozgryźć i nie
    potrafię.
    > Może mi ktoś pomóc.
    >
    > To jest to co ja podpisałem.

    Czyli co to ? umowy, rachunki ?

    > 1
    > wynagrodzenie brutto --- 10193,59
    > wynagrodzenie netto ---- 6966,25
    > potrącenia pod. ZUS--- 3219,23
    > inne potrącenia ---- 8,07

    Co to za inne potrącenia ?

    > 2
    > wynagrodzenie brutto-----8085,4
    > wynagrodzenie netto ---- 5472,2
    > potrącenia podatek + Zus---2613,2
    > inne -- 0.21

    ??? :-(

    > A teraz pity
    >
    > 1 2
    > Przychód ------- 11051,77 8742.39
    > koszty uzysk------ 1796,8 1461.51
    > dochód --------- 9254,97 7280.88
    > pobrana zaliczka--- 741,7 603.1
    > składki na ub.emeryt.- 2067,79 1434,87
    > skł zdrowot pobrane--696,26 566,34
    > odliczone--696,26 566,34
    >
    > Dwie agencje prowadziłem stąd dwie wersje.Tu mi nic się nie zgadza.

    Przeliczmy:

    Kwota wynagrodzenia brutto 11051,77

    Podstawa naliczenia składek ZUS 11051,77
    ubezpieczenie emerytalne 9,76% 1078,65
    ubezpieczenie rentowe 6,50% 718,37
    ubezpieczenie chorobowe 2,45% 270,77
    Razem składki ZUS 2067,79

    Koszty uzyskania 20,00% 1796,80
    Podstawa naliczenia podatku 7187,00
    (czyli wynagr. minus koszty minus ZUS)
    podatek dochodowy 20,00% 1437,40

    Podstawa naliczenia ubezpieczenia zdrowotnego 8983,98
    (czyli wynagr. minus ZUS)
    składka ubezpiecz.zdrowotnego 7,75% 696,26

    Zaliczka podatku dochodowego 741,10
    (czyli 20% od podstawy minis zdrowotne)
    DO WYPŁATY 7546,62

    różnica w podatku wynika ze urzędowego sposobu zaokrąglania
    poszczególnych zaliczek miesięcznych
    Czyli IMHO zgodne z PIT-em :-)

    -----------------------

    Drugi PIT niestety mi nie pasuje, bo kwoty potrąceń nie "pasują" do
    wynagrodzenia.
    Za podstawę przyjąłem zgodność kosztów i zdrowotnego a resztę zrobił
    excel i wyliczył _prawdopodobną_ kwotę wynagrodzenia.
    Raczej powinno to IMHO wyglądać jakoś tak:

    Kwota wynagrodzenia brutto 8989,48

    Podstawa naliczenia składek ZUS 8989,48
    ubezpieczenie emerytalne 9,76% 877,37
    ubezpieczenie rentowe 6,50% 584,32
    ubezpieczenie chorobowe 2,45% 220,24
    Razem składki ZUS 1681,93

    Koszty uzyskania 20,00% 1461,51
    Podstawa naliczenia podatku 5846,00
    podatek dochodowy 20,00% 1169,20

    Podstawa naliczenia ubezpieczenia zdrowotnego 7307,55
    składka ubezpiecz.zdrowotnego 7,75% 566,34
    Zaliczka podatku dochodowego 602,90
    DO WYPŁATY 6138,31

    Osoba prowadząca twoją kartotekę źle podsumowała kolumny, albo
    znaczenie mają "inne potrącenia", których "tożsamości" nie potrafię
    zaocznie ustalić ?
    Jak dla mnie, ciągle za mało informacji, aby twój problem rozwikłać.
    Może moja analiza ci pomoże, jeśli nie bardziej namiesza :-)

    pozdrawiam
    Ryszard G.

  • 15. Data: 2002-03-26 06:45:53
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    > Czyli co to ? umowy, rachunki ?
    Tak wyglądała moja jakby lista płac wynikająca ściśle z wynagrodzenia
    prowizyjnego. Potrącenia inne to sam nie wiem skąd brały się. Prawdopodobnie
    błędy z wyliczeń prowizji w sumie to mało istotne.

> [...]
    > Jak dla mnie, ciągle za mało informacji, aby twój problem rozwikłać.
    > Może moja analiza ci pomoże, jeśli nie bardziej namiesza :-)

    No i właśnie. Już załóżmy i tak założyłem, że pity są dobrze wyliczone. te
    niewielkie różnice a niech tam ale do wypłaty:

    w I przypadku 7546.62 z pitu ja otrzymałem 6966.25 różnica 580.37
    w II 6138.31 5472.2
    666.11

    Wyraźnie widać, że to szwindel w stosunku do US. Poprzez zawyżanie kosztów a
    i ja od mniejszych kwot zapłaciłbym mniejszy podatek. Czy mam rację? To jest
    podstawowe pytanie. Jeżeli jest wszystko dobrze policzone!