  • 1. Data: 2002-03-22 10:36:09
    Temat: Re: Problem!
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Podejrzewam, że to Ty się pomyliłeś. Ale sprawdź czy Brutto - Zaliczka - ZUS
    Społ - ZUS Zdr. = kwota jaką otrzymałeś. Moze podpisałeś przez nieuwagę KP
    na 4500 a nie na 3000?
    Pozdr.

  • 2. Data: 2002-03-22 22:00:02
    Temat: Problem!
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    Witam!

    Mam problem. Byłem zatrudniony w ubiegłym roku coś na wzór umowa agencyjna
    ale firma prowadziła księgowość. Rozliczali podatki, opłacali zus. Przysłali
    mi teraz PIT, z którego wynika, że mój zarobek brutto jest o 1500 zł wyższy
    niż faktycznie. Czy może mi ktoś poradzić co mam z tym zrobić? Bądź co bądź
    to 300 zł podatku. Zwracałem się do firmy o wyjaśnienie lecz nie byli
    faskawi odpowiedzieć. W/g mnie to jawny szwindel w zawyżaniu kosztów. Tylko
    dlaczego moim kosztem?

  • 3. Data: 2002-03-23 11:53:36
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Podejrzewam, że to Ty się pomyliłeś. Ale sprawdź czy Brutto - Zaliczka -
    ZUS
    > Społ - ZUS Zdr. = kwota jaką otrzymałeś. Moze podpisałeś przez nieuwagę KP

    A co to KP.

    > na 4500 a nie na 3000?
    > Pozdr.

    Rozliczenie było proste. Co tydzień podpisywałem rozliczenie i kasowałem
    wynagrodzenie. Teraz podliczyłem to co podpisywałem z ich PIT-em i jest
    różnica 1500PLN

  • 4. Data: 2002-03-23 13:06:02
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Jak drzwi ksiegowości są dla Ciebie zamknięte to zapytaj sie łacowej czy z
    tym problemem masz iść do dyr.??? Niech Ci pokaże dok na podst których
    obliczyła PIT-8B.

  • 5. Data: 2002-03-23 14:03:46
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    > Jak drzwi ksiegowości są dla Ciebie zamknięte to zapytaj sie łacowej czy z
    > tym problemem masz iść do dyr.??? Niech Ci pokaże dok na podst których
    > obliczyła PIT-8B.

    Problem w tym, że już tam nie pracuję i nie zabardzo mam ochotę więcej
    dyskutować. Też nie mam ochoty dopłacać podatku. Co będzie jezeli złożę
    skargę w urzędzie skarbowym.

  • 6. Data: 2002-03-23 20:40:34
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Mam wrażenie, że nie rozumiesz podstawowych pojęć, takich jak KP.
    Suma brutto musi być wyższa niż wypłata, gdyż dolicza się do niej podatek,
    ubezpieczenie zdrowotne, emerytalne itd.

    Zapewne wiec PIT mówi prawdę i nie masz po co iść na skargę.
    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-03-23 21:17:09
    Od: "faza" <f...@b...gnet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:a7ip3l$nj9$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > ubezpieczenie zdrowotne, emerytalne itd.
    >
    > Zapewne wiec PIT mówi prawdę i nie masz po co iść na skargę.

    A ja mam wrażenie , że nie rozumiesz co czytasz. Jak piszę brutto to brutto
    w jednym i drugim przypadku. W netto też jest różnica. Tyle, że ja muszę
    rozliczyć się z brutto. A co to jest KP to faktycznie nie rozumię. Czy to
    Kodeks Pracy czy Komunistyczna Polska.

  • 8. Data: 2002-03-25 13:49:20
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Na początek proponuję oficjalne pismo do zakładu z ZPO listem polecomyn z
    krótkim terminem np 3 dni na odpowiedż. Później wal do skarbowego, lecz
    pamietaj skarbowy jak kij - ma dwa końce.

    Pozdr

  • 9. Data: 2002-03-25 13:50:38
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    No tak. Założylem, chyba błednie, że potrafi wyliczyć PIT. Ale chyba pisałem
    jak to zrobić?
    pozdr.

  • 10. Data: 2002-03-25 13:52:01
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>