  • 1. Data: 2004-09-24 07:48:53
    Temat: Propozycje SLD - podatki ...
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

    Tu ponizej jest kopia artykulu z Rzeczpospolitej ...
    Jak myslicie czy wprowadzenie 50% stawki podatkowej od osob fizycznych
    (najbogatszych) to dobre rozwiazanie? Ja mam watpliwosci gdyz cwaniacy wtedy
    beda robic wszystko by wykazac ze maja niski dochod i lewe papiery sobie
    wystawia iz np swoja kase przeznaczyli na cele charytatywne itp ... z
    drugiej strony jaki % spoleczenstwa stanowia najbogatsi - 5%?

    "Rzeczpospolita" dowiedziała się, że sejmowy klub SLD chce wprowadzenia od
    przyszłego roku 50-procentowej stawki w podatkach od dochodów osobistych dla
    osób najlepiej zarabiających.

    Decyzję w sprawie 50-procentowej stawki podatkowej władze Sojuszu ogłoszą w
    ciągu kilku najbliższych dni, bo stosowny projekt zmian SLD chce złożyć w
    Sejmie do najbliższego wtorku. Ma to ułatwić prace nad przyszłorocznym
    projektem budżetu - pisze dziennik.

    Według "Rzeczpospolitej", inicjatywa posłów Sojuszu z całą pewnością nie
    zostanie zablokowana w Senacie, bo tam klub SLD-UP ma przytłaczającą
    większość. Dodatkowo, projekt SLD może także liczyć na poparcie większości
    posłów w Sejmie. W zeszłym tygodniu w programie 1 TVP Marek Borowski, lider
    Socjaldemokracji Polskiej mówił, że stawka 50-procentowa to dobre
    rozwiązanie ze względu na rażące dysproporcje w dochodach.

    Unia Pracy postulat ten zgłasza niemalże od początku kadencji Sejmu. Z kolei
    Samoobrona już zgłosiła w Sejmie projekt wprowadzenia stawki 50 procentowej.

    Zdaniem komentatora Igora Janke, SLD zamiast rozpocząć prawdziwą walkę z
    trawiącymi Sojusz i państwo chorobami, sięga po coraz bardziej populistyczne
    pomysły. "Zamiast wykorzystać koniunkturę gospodarczą i zwiększone dochody
    budżetowe do głębokiej reformy finansów publicznych, realnie zmniejszyć
    koszty utrzymania ogromnej administracji państwowej, SLD proponuje sięgnąć
    do kieszeni najbardziej przedsiębiorczych Polaków" - pisze na łamach
    "Rzeczpospolitej" Igor Janke

    --
    Adam
    gg: 3644498

  • 2. Data: 2004-09-24 08:23:57
    Temat: Re: Propozycje SLD - podatki ...
    Od: "Piotr W. Zwiernik" <p...@g...pl>

    Adam_25 wrote:
    > wystawia iz np swoja kase przeznaczyli na cele charytatywne itp ... z
    > drugiej strony jaki % spoleczenstwa stanowia najbogatsi - 5%?

    To chyba tylko, jeżeli jako 'najbogatszych' zdefiniujesz najbogatsze 5%
    społeczeństwa.
    Przy definicji 'najbogatszego' jako pławiącego się w luksusie, to myślę,
    że to znacznie znacznie mniej. Inaczej w moim bloku statystycznie rzecz
    biorąc to z kilkanaście osób powinno mieć w mieszkaniu basen i kort
    tenisowy.

    --
    Piotr W. Zwiernik
    http://akson.sgh.waw.pl/~pzwier/

  • 3. Data: 2004-09-24 08:58:50
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/24/2004 9:48 AM, Adam_25 wrote:
> [...]
    > wystawia iz np swoja kase przeznaczyli na cele charytatywne itp ... z
    > drugiej strony jaki % spoleczenstwa stanowia najbogatsi - 5%?
    [...]

    Problemen nie są cwaniacy, bo "cwaniacy" i tak to dawno obchodzą - rzecz
    w tym, że jak kto zarobi kasę, to zwykle chce zarobić więcej - by to
    zarobić inwestuje -jea mu państwo zabiera, to nie inwestuje, jak nie
    inwestuje, to nie powstają nowe miejsca pracy.
    A jak inwestuje Państwo? Np. firmie Phillips ma dopłacić do każdego
    utworzonego miejsca pracy ponad 50 k zł.
    Zapweniam, że za połowę tej sumy jestem w stanie utworzyć równie dobre
    miejsce, a może i lepsze.

    Clou sldowskiej propozycji jest dowalenie wąskiej grupie społecznej
    celem uzyskania poparcia plebsu - tyle tylko, że ten plebs zapłaci za to
    i to słono, vide statystyki bezrobocia. A bogaci jak kupowali domy i
    samochody, tak kupować będą, nawet więcej niż dotychczas.

    PZdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-09-24 09:03:22
    Temat: Odp: Propozycje SLD - podatki ...
    Od: "Andrzej Gasidło" <a...@o...pl>

    50 % podatek dla najlepiej zarabiających, już to gdzieś słyszałem...jakis
    czas temu chyba Samoobrona wymyśliła coś takiego tyle ze zdefiniowała
    najlepiej zarabiających jako osoby, o ile sie nie myle, o przychodach 144tys
    PLN, czy to są najlepsze zarobki? chyba troche przesadzili ale to juz ich
    sprawa, a co do pomysłu SLD wydaje mi sie ze to taka gra polityczna aby
    przyciagnąć głosy,

    swoja droga uwazam ze podatek liniowy jest najsprawiedliwszym rozwiazaniem,
    przy takim obładowaniem podatkami i tak lepiej zarabiajacy zakupujac wiecej
    towarow, czy inwestujac lub robiac cokolwiek z tymi pieniedzmi i tak zapłaci
    niezłe myto dla rzadu...

    Ciekawe swoją drogą co na pomysł SLD pan Kulczyk??
    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-09-24 09:08:38
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

> [...]

    Problemen nie są cwaniacy, bo "cwaniacy" i tak to dawno obchodzą - rzecz
    w tym, że jak kto zarobi kasę, to zwykle chce zarobić więcej - by to
    zarobić inwestuje -jak mu państwo zabiera, to nie inwestuje, jak nie

  • 6. Data: 2004-09-24 11:23:00
    Temat: Re: Odp: Propozycje SLD - podatki ...
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Andrzej Gasidło napisał:

> [...]
    > niezłe myto dla rzadu...
    >
    > Ciekawe swoją drogą co na pomysł SLD pan Kulczyk??

    O ile sie nie myle Pan Kulczyk gros swoich dochodów ma kapitałowych.
    Mogą mu skoczyć.
    Większośc przedsiębiorcow - osób fizycznych z takimi dochodami może
    przejśc na liniowe 19%, bo nawet z niepracująca żona i przy dzisiejszych
    stawkach to im sie niesamowicie opłaca. Pozostają ci z kontraktami
    menagerskimi albo tacy którzy swiadczą usługi byłemu pracodawcy (i chyba
    jeszcze były jakies wyłączenia ale zapomniałam). I oczywiście Ci którzy
    takie pieniądze maja z umowy o pracę, zlecenia czy od dzieło.

    Tak naprawdę to walnie menagerów, zarządy wielkich firm itp.
    W małym stopniu uderzy w przedsiębiorców "fizycznych" rozliczających sie
    wg. zasad ogólnych bo maja odskocznie w postaci 19% (o ile juz z niej
    nie skorzystali w zeszłym roku... przy takich dochodach?). Wcale w
    "kapitalistów".

    Chyba nie o to chodzi.. ale tak wychodzi ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-09-24 13:46:27
    Od: "TEMPVS" <e...@o...pl>

    Użytkownik "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl> napisał w
    wiadomości news:cj0jif$pko$1@news.onet.pl...
    > Tu ponizej jest kopia artykulu z Rzeczpospolitej ...

    > Jak myslicie czy wprowadzenie 50% stawki podatkowej od osob fizycznych
    > (najbogatszych) to dobre rozwiazanie?

    nie...

    w ogóle podatki dzis są bardziej liniowe niz progresywne - a wszystko m.in.
    za sprawą podatku vat...

    zarówno biedny jak i bogaty posrednio go placa i nie zalezy on od wielkosci
    dochodow zadnego z nich... w uproszczeniu co do wiekszosci towarow i uslug

    oczywiscie bogaty zna sposoby jak nie zaplacic takiego podatku... czym
    jeszcze bardziej zbliza sie do efektywnej globalnej stawki podatkowej
    biednego...

    najlepiej byloby gdyby wszystkie rodzaje obciazen objete bylyby ta sama
    stawka
    vat, pit, cit,
    akcyza na paliwa - niezaleznie czy sa one wykorzystwane do opalu czy
    napędu...
    ubezpieczenie emerytalne, rentowe, zdrowotne - wszystkie stawki sa
    identyczne dla wszystkich - bez zadnych kwot minimalnych czy maksymalnych
    itp...

    --
    TEMPVS

  • 8. Data: 2004-09-24 15:05:07
    Od: "Adam_25" <a...@s...wzieu.pl>

    Użytkownik "TEMPVS" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > nie...
    >
    > w ogóle podatki dzis są bardziej liniowe niz progresywne - a wszystko
    m.in.
    > za sprawą podatku vat...

    OK podatek liniowy tylko patrzac teraz tak okiem zwyklego obywatela ...
    pomijajac gre wyborcza ... to jesli osoba taka by krocie placila (polowe
    tego co ma) to dla biednego czlowieka + uczucie zawisci powstanie mysl
    DOBRZE mu TAK, niech ma tak jak JA
    z innego punktu siedzenia moim zdaniem czesc tych podatkow zatem takze od
    poslow, senatorow itp z powrotem wroci do kasy budzetu Panstwa i
    teoretycznie powstanie bledne kolko bo i tak beda dostawac takie same
    uposazenia choc MOZE bedzie plus tego ze ta kasa pojdzie na szkoly, sluzbe
    zdrowia , policje itp!! Czyli moze RZAD w ogole dojdzie do wniosku ze
    najlepiej jest parlamentarzystom obciac diety ...

  • 9. Data: 2004-09-24 16:57:22
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Piotr W. Zwiernik" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > że to znacznie znacznie mniej. Inaczej w moim bloku statystycznie rzecz
    > biorąc to z kilkanaście osób powinno mieć w mieszkaniu basen i kort

    A więc jaka jest obiektywnie naukowa definicja (no bo każda inna będzie
    miała wymiar tylko ideologiczno-propagandowy) pojęcia "najbogatsi" i czy
    wnioskowana ustawa ma zamiar badać pod tym kątem podatników a następnie tak
    wyselekcjonowaną grupę opodatkowywać stawką 50 % ?

    Anatol

  • 10. Data: 2004-09-24 17:15:49
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > Tu ponizej jest kopia artykulu z Rzeczpospolitej ...
    > Jak myslicie czy wprowadzenie 50% stawki podatkowej od osob fizycznych

    O jakie kryterium chodzi ?

    Jeżeli chodzi o sprawiedliwość społeczną to będzie ciężko cokolwiek
    stwierdzić ze względu na brak matematycznej definicji sprawiedliwości
    społecznej (zapewne byłaby kolosalnie skomplikowana).

    Z punktu widzenia celu uproszczenia systemu podatkowego, likwidacji szarej
    strefy, maksymalizacji dynamiki PKB i dochodów budzetu w wieloletnim
    horyzoncie czasowym jest moim zdaniem niedobrym rozwiazaniem.

    Zapewne jest korzystne dla ugrupowania politycznego, które forsuje takie
    rozwiązanie (jako element propagandy w walce politycznej ).

    Anatol