  • 1. Data: 2004-09-23 21:23:45
    Temat: Deklaracja VAT-7
    Od: "anikt" <a...@i...pl>

    Witam,

    właśnie musze wypełnić 1 deklaracje VAT7, prowadze jednoosobową firme co mam
    wpisać w kolumach deklaracji gdzie jest Dane podatnika (Kolumna B), czy ja
    jestem osobą fizyczna czy nie? Nie rozymie tego. Napiszcie prosze !!!

    Anikt

  • 2. Data: 2004-09-23 21:27:47
    Temat: Re: Deklaracja VAT-7
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <a...@i...pl> napisal(a):
> [...]
    > wpisać w kolumach deklaracji gdzie jest Dane podatnika (Kolumna B), czy ja
    > jestem osobą fizyczna czy nie? Nie rozymie tego. Napiszcie prosze !!!

    Jesteś...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 3. Data: 2004-09-23 21:32:04
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Uzytkownik anikt <a...@i...pl> w poscie
    news:civf3f$lfm$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:

> [...]
    > co mam wpisać w kolumach deklaracji gdzie jest Dane podatnika
    > (Kolumna B), czy ja jestem osobą fizyczna czy nie? Nie rozymie tego.

    Jesli jestes zrodzony (z kobiety) a nie stworzony (wpisem w KRS) to na 100 %
    jestes osoba fizyczna :)

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna
    Korepetycje i konsultacje przez telefon

  • 4. Data: 2004-09-24 05:58:38
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl> napisał w wiadomości
    > Uzytkownik anikt <a...@i...pl> w poscie
    > news:civf3f$lfm$1@nemesis.news.tpi.pl napisal, co nastepuje:
    [...]
    > Jesli jestes zrodzony (z kobiety) a nie stworzony (wpisem w KRS) to na 100
    %
    > jestes osoba fizyczna :)
    [...]
    Podłączę się do wątku.
    Na dokumencie "Zaświadczenia o dokonaniu wpisu do ewidencji działalności
    gospodarczej" z 1999 roku mam taki dopisek:
    Osoba prowadząca działalność dokonuje [...] zgłoszenia obowiązku podatkowego
    we właściwym _dla miejsca prowadzenia działalności_ Urzędzie Skarbowym przed
    rozpoczęciem działalności. (podkreślenie moje).
    US właściwy dla miejsca prowadzenia dg jest zupełnie inny niż US miejsca
    zamieszkania, jako osoby fizycznej. I w tym pierwszym przyjęto moje
    zgłoszenie do VAT, a nakazano zgłosić się do US właściwego wg miejsca
    zamieszkania w sprawach podatku dochodowego. I taka sytuacja jest do dziś.
    Na moje zapytanie w US (miejsca zamieszkania) - czy nie należałoby to w
    jakiś sposób zmienić uzyskałem informację, że skoro nie zalegam nigdzie z
    wpłatami, to nic się takiego nie dzieje.
    Dzieje się tylko tyle, że też nie wiem, czy w deklaracji VAT występuję jako
    osoba fizyczna czy nie, a wszelkie programy komputerowe do księgowania,
    które testowałem, nie mają w tym wątpliwości i zaliczają mnie zawsze do osób
    "nie" fizycznych.
    Nie wiem, czy zabiegać o dokonanie tych zmian, czy pogodzić się z tym - w
    końcu kilka lat w tym stanie już minęło.
    WSm

  • 5. Data: 2004-09-24 10:20:35
    Od: "L." <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie wiem, czy zabiegać o dokonanie tych zmian, czy pogodzić się z tym - w
    > końcu kilka lat w tym stanie już minęło.

    odpowiem inaczej.
    osoba fizyczna bedziesz zawsze bez wzgledu gdzie mieszkasz i jaka masz
    siedzibe firmy.
    firmy dziela sie na osoby fizyczne i osoby prawne.
    osobami prawnymi mogą byc np. Sp. z o.o. Stowarzyszenia,
    a osobami fizycznymi - osoby prowadzace działalnosc 1os, spółki cywilne,
    komandytowe, jawne.

    jesli chodzi o deklaracje
    VAT - wg miejsca prowadzenia działalnosci
    Podatki wg miesjca zamieszkania.
    wszystko jest ok.

    L.

  • 6. Data: 2004-09-24 11:24:30
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik L. napisał:
    > odpowiem inaczej.
    > osoba fizyczna bedziesz zawsze bez wzgledu gdzie mieszkasz i jaka masz
    > siedzibe firmy.

    Jeszcze do tego momentu nie boli... ale dalej...

    > firmy dziela sie na osoby fizyczne i osoby prawne.
    > osobami prawnymi mogą byc np. Sp. z o.o. Stowarzyszenia,
    > a osobami fizycznymi - osoby prowadzace działalnosc 1os, spółki cywilne,
    > komandytowe, jawne.

    Ała...nie bolało Cie jak pisałeś?
    Co jak co ale żadna spółka nie jest osobą fizyczną.
    Spółki dziela się na posiadające i nie posiadające osobowości prawnej.
    Te drugie tak sie właśnie określa "inne podmioty nie posiadające
    osobowości prawnej".

    Osoba fizyczna to czlowiek, homo sapiens.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-09-24 11:58:36
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Maddy pisze:

> [...]
    > Te drugie tak sie właśnie określa "inne podmioty nie posiadające
    > osobowości prawnej".
    >
    > Osoba fizyczna to czlowiek, homo sapiens.

    Tak jest..
    Ale dla porzadkunalezaloby zauwazyc, ze wspolnik spolki cywilnej jest
    "przedsiebiorca i jako taki jest wlasnie homo... osoba fizyczna.
    Jest podatnikiem pit.
    Podatnikiem VATjest spolka - "inny podmiot......."

    Pozdrowienia

    Boguslaw

  • 8. Data: 2004-09-24 18:46:22
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "L." <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "WSm" <w...@s...pl> napisał w wiadomości

    > 100
    [...]

    > jako
    > osób
    [...]

> [...]
    > komandytowe, jawne.
    >
    > jesli chodzi o deklaracje
    > VAT - wg miejsca prowadzenia działalnosci

    ... i na deklaracji VAT zaznaczam kwadracik "nie fizyczna" i wpisuję adres
    siedziby? Tak właśnie robie od lat.
    Byłem dziś znów w moim US właściwym dla miejsca zamieszkania i dowiedziałem
    się, że właśnie tak, jak powyżej jest wg. przepisów nieprawidłowo, i że w
    obu US powinienem występować jako osoba fizyczna z tym samym adresem
    zamieszkania (jak! przecież to inny rejon!), ale żebym teraz tego lepiej nie
    ruszał...:)
    No pięknie. Coś nie daję wiary temu "wyjaśnieniu" w moim US.
    WSm