  • 1. Data: 2003-05-03 20:02:01
    Temat: Prosba o pomoc w wyliczeniu podatkow
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    Uprzejmie prosze o wskazanie mi DOKLADNIE tego jakie "oplaty" (podatki,
    skladki itp) i w jakiej DOKLADNIE wysokosci ponosi pracodawca zatrudniajacy
    na umowe o prace osobe ktorej placi 800 zl brutto (oraz jaka to bedzie kwota
    "do reki" pracownika?)
    Chodzi mi o takie lopatologiczne i przejrzyste przedstawienie tej kwestii.
    Co najwazniejsze aby bylo to wyliczenie dokladne np co do 1 zl.

    Moze sa jakies adresy www, gdzie bylby dostepny odpowiedni "kalkulator"?

    Z gory dziekuje

    Cezar

  • 2. Data: 2003-05-03 20:51:23
    Temat: Re: Prosba o pomoc w wyliczeniu podatkow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 3 May 2003, Cezar wrote:

> [...]
    >+ Chodzi mi o takie lopatologiczne i przejrzyste przedstawienie tej kwestii.
    >+ Co najwazniejsze aby bylo to wyliczenie dokladne np co do 1 zl.

    Obawiam się że to dość trudne. Wystarczy np. aby pojawiło się
    jakiekolwiek należne świadczenie socjalne aby rzeczone obliczenia
    wzięły w łeb... Dla przypadku optymistycznego może ktoś się
    podejmie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-05-03 21:18:12
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    > Moze sa jakies adresy www, gdzie bylby dostepny odpowiedni "kalkulator"?

    http://podatki.elfin.pl/?id=podatki/kalkulatory//kal
    k_podatkowy.html

  • 4. Data: 2003-05-03 22:24:10
    Temat: Odp: Prosba o pomoc w wyliczeniu podatkow
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

> [...]
    > jakiekolwiek należne świadczenie socjalne aby rzeczone obliczenia
    > wzięły w łeb... Dla przypadku optymistycznego może ktoś się

    No pewnie trudne, ale zakladajac ze w dniu dzisijeszym jest jakis ustalony
    stan prawny, to mozna to wyliczyc nawet z dokladnoscia do 1 grosza. Inna
    rzecz ze ja tego zrobic nie potrafie , wiec zwracam sie z uprzejma prosba do
    Szanowych Grupowiczow.

    Cezar

  • 5. Data: 2003-05-04 08:43:30
    Od: "Bogdan K" <b...@p...com>

    > http://podatki.elfin.pl/?id=podatki/kalkulatory//kal
    k_podatkowy.html

    a ten lepszy bo pokazuje jeszcze część pracodawcy
    http://www.pracuj.pl/doc2.cm?id=3891

  • 6. Data: 2003-05-04 16:21:16
    Od: "Robinh" <r...@p...onet.pl>

    Spróbuję rozłożyc to na czynniki pierwsze a więc tak:
    800 zł podstawa i dalej
    ubezpieczenie społeczne
    9,76 % pracownika tj. 78,08 zł
    9,76 % pracodawcy tj. 78,08 zł
    ubezpieczenie rentowe

    6,5% pracownika tj. 52 zł
    6,5% pracodawcy tj, 52 zł

    ub. chorobowe
    2,45 % pracownika tj. 19,60 zł

    ub. wypadkowe
    tj. 1,93 % pracodawcy tj. 15,44 zł

    Fundusz pracy
    2,45% pracodawcy tj. 19,60 zł
    FGŚP 0,15 % pracodawcy tj.1,20 zł

    ubezpieczenie zdrowotne liczymy tak że od podstawy odejmujemy składki
    pracownika czyli
    800-78,08-52-19,6= 650,32
    650,32 x 8% = 52,03 zł

    Czyli składek de facto jest jw. z tym że są one finansowane po części z
    kieszeni pracownika.
    Teraz PD
    Podstawa do podatku jest taka sama jak do zdrowotnego czyli 650,32
    odejmujemy koszty uzyskania przychodu tj. 99,96 zł czyli = 550,36 razy 19%
    tj.104,57 i teraz odejmujemy ulgę podatkową 44,17 zł i kwotę ubezpieczenia
    zdrowotnego ale w wysokości 7,75 % a nie 8 czyli nie 52,03 tylko 50,40 razem
    podatek należny to 10 zł.
    Reasumując
    800 - 78,08 - 52 - 19,60 - 52,03 - 10 = 588,29 i to jest netto do wypłaty ja
    zrobiłam sobie tabelę w Excelu i samo mi się liczy bo tak to można dostać
    holery ale życzę powodzenia.
    R.M

  • 7. Data: 2003-05-04 21:30:41
    Od: "Cezar" <c...@b...pl>

    O to wlasnie chodzilo. Dzieki.

    Cezar

  • 8. Data: 2003-05-05 14:53:58
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

> [...]
    ja
    > zrobiłam sobie tabelę w Excelu i samo mi się liczy bo tak to można dostać

    Pod warunkiem, że pracownik jaest zatrudniony w tej samej miejscowości co
    zakład pracy (czyli, że nie dojżdża) oraz, że to jest jedyny zakład w jakim
    jest zatrudniony ;)
    No i jeszcze czy to ubezpieczenie wypadkowe jest właściwe?

    MonikaM

  • 9. Data: 2003-05-06 05:54:18
    Temat: Re: Odp: Prosba o pomoc w wyliczeniu podatkow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 May 2003, Cezar wrote:

> [...]
    >+ stan prawny, to mozna to wyliczyc nawet z dokladnoscia do 1 grosza.

    Zauważ o czym napisałem: nie wiemy do czego chcesz wyliczeń użyć
    a piszesz jednie o "zatrudnieniu", więc zwracam uwagę na sprawy
    socjalne.
    Jest pytaniem czy masz zamiar:
    - uwzględnić urlop (to jest ok. 1/11 pensji rocznie)
    - uwzględnić fakt że 33 (chyba) dni zwolnienie chorobowego płaci
    pracodawca (wyliczenie rozjedzie mu się nie o 1 zł a o 75% :>)
    -...znajdzie się nieco pomniejszych.... :)
    Po prostu "pracownikowi się należy" [coś, czasem] z tytułu
    zatrudnienia - pomimo że to *nie jest* pensja :) Trzeba zastrzec
    że chcesz pominąć KP :)

    pozdrowienia, Gotfryd