  • 1. Data: 2003-05-03 11:24:31
    Temat: PIT po terminie
    Od: "MM" <m...@p...USUNTO.onet.pl>

    Witam,
    Bardzo bym prosil o odpowiedz na nurtujace mnie pytania:
    1.) Na jakie konsekwencje moze liczyc osoba, ktora zlozy w poniedzialek 5.05
    PIT roczny (czyli po terminie) ?
    2.) W wypowiedziach naczelnikow i pracownikow Urzedow Skarbowych pojawiala
    sie informacja, iz jesli podatnik w sposob wiarygodny wyjasni, dlaczego nie
    zlozyl zeznania w terminie, mozna odstapic od jego ukarania. Jakie powody
    uzna US za wiarygodne przy skladaniu zeznania po terminie ?
    3.) Czy skladajac takie zeznanie po terminie nalezy od razu dolaczyc pismo z
    opisem powodow, dlaczego dopiero teraz skladamy takie zeznanie ? Czy czekac
    na wezwanie ze strony Urzedy Skarbowego w celu zlozenia wyjasnien ?

    Dziekuje i pozdrawiam wszystkich,
    Mateusz

  • 2. Data: 2003-05-04 20:39:54
    Temat: Re: PIT po terminie
    Od: "Kurdebalans" <m...@h...pl>

    Użytkownik "MM" <m...@p...USUNTO.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    czekac
    > na wezwanie ze strony Urzedy Skarbowego w celu zlozenia wyjasnien ?

    Coś jest na ten temat w Ordynacji.
    Może należy do naczelnika US złożyć podanie z pośbą o przywrócenie terminu
    do złożenia PIT'a (z mocnym uzasadnieniem).
    [kurdebalans]