  • 1. Data: 2007-04-29 16:01:18
    Temat: Proste Pytanie
    Od: JohnyWalkierFarciarz <j...@g...com>

    Witajcie
    Jestem za granica (USA), w Polsce przez caly ubiegly rok podatkowy nie
    pracowalem. Czy mam obowiazek skladac w tym roku PIT jezeli nie jestem
    w stanie wykazac zadnego dochodu?
    Nie jestem zwiazany zadna umowa w Polsce, nie mam dzialalnosci nie mam
    nic w Polsce.

    pozdrawiam i dziekuje za pomoc
    F.

  • 2. Data: 2007-04-29 18:53:57
    Temat: Re: Proste Pytanie
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "JohnyWalkierFarciarz" <j...@g...com> wrote in message
    s.com...
    > Witajcie
    > Jestem za granica (USA)

    Jestes rezydentem, czy wyjechales tymczasowo?

  • 3. Data: 2007-05-03 00:36:03
    Od: JohnyWalkierFarciarz <j...@g...com>

    On Apr 29, 11:53 am, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > "JohnyWalkierFarciarz" <j...@g...com> wrote in message

    s.com...

    > Jestes rezydentem, czy wyjechales tymczasowo?

    "tymczasowo" nie wiem na jak dlugo

  • 4. Data: 2007-05-03 07:43:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "JohnyWalkierFarciarz" <j...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    s.com...

    > "tymczasowo" nie wiem na jak dlugo

    Jeśli twój wyjazd ma charakter tymczasowy to z całości swoich dochód
    rozliczasz się w Polsce niezaleznie od miejsca zarobienia pieniędzy.
    Czyli jeżeli zarobiłeś cokolwiek nieważne czy w Polsce czy nie, to masz
    obowiązek zapłacic od tego podatek.

  • 5. Data: 2007-05-03 18:50:24
    Od: Robert <k...@g...pl>

> [...]
    > rozliczasz się w Polsce niezaleznie od miejsca zarobienia pieniędzy.
    > Czyli jeżeli zarobiłeś cokolwiek nieważne czy w Polsce czy nie, to masz
    a jaka jest umowa miedzy PL a USA odosnie podwojnego opodatkowania?

    Robert

  • 6. Data: 2007-05-03 19:02:18
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Robert wrote:

    > a jaka jest umowa miedzy PL a USA odosnie podwojnego opodatkowania?

    Właśnie taka, że płacisz w Polsce.
    Natomiast unikanie podwójnego opodatkowania
    sprowadza kwestię rozliczenia w PL do odpowiednich odliczeń.

  • 7. Data: 2007-06-26 02:21:37
    Od: JohnyWalkierFarciarz <j...@g...com>

    On May 3, 12:02 pm, "cef" <c...@i...pl> wrote:

    > Właśnie taka, że płacisz w Polsce.
    > Natomiast unikanie podwójnego opodatkowania
    > sprowadza kwestię rozliczenia w PL do odpowiednich odliczeń.

    Hehe ciekawe
    A wiecie ze jak niezaplace w USA podatku to zamkna mnie do paki?
    Pieniadze ktore zarobie w USA i na terenie USA, musze dla USA zaplacic
    podatek stanowy i federalny, i nie obchodzi ich Polska i umowa z jakas
    mala europejska popierdowka.

  • 8. Data: 2007-06-26 03:46:03
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    ups.com...

> [...]
    >Pieniadze ktore zarobie w USA i na terenie USA, musze dla USA zaplacic
    >podatek stanowy i federalny, i nie obchodzi ich Polska i umowa z jakas

    W USA płacisz podatek amerykański i mało ich obchodzi czy gdzieś jeszcze
    masz coś płacić czy nie.
    I tu zaczynają się ale. Co najmniej dwa.
    Polska z USA ma podpisaną umową o unikaniu podwójnego opodatkowania i może
    się zdarzyć, że
    a) zarobek w USA jest całkowicie/ częściowo zwolniony z podatku
    amerykańskiego
    b) podatek do zapłacenia w Polsce można pomniejszyć o podatek zapłacony w
    USA, jeśli był obowiązek jego zapłacenia.

    Prawo amerykańskie jest takie, że zaliczkę zwykle i tak pobiora, niezależnie
    od tego czy podatek trzeba zapłacić czy nie.
    A dopiero w rozliczeniu podatkowym na koniec roku wychodzi całość do zwrotu.
    Stąd taki biznes kręcą firmy oferujące zwrot podatku.

    Co do zamykania w pace za nierozliczenie podatku to jest to bajka. Za
    nierozliczenie podatku nie zamykają, ale z powodzeniem można posiedzieć, za
    fałszywe rozliczenie podatku i nieujawnienie dochodów.